ضعف نظامی و اقتصاد نفتی؛ اسب تروای آمریکا

ضعف نظامی و اقتصاد نفتی؛ اسب تروای آمریکا
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 17:13

العالم یک خبر و چند تحلیل

خبر:

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت : باید تهدید تحریم ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران را به فرصتی برای حل مشکلات اقتصادی ایران که وابسته به نفت است ، تبدیل کنیم و همه توان خود را به کار ببندیم تا با قدرت مانع از وقوع جنگ شده و به تهدیدات دشمن پایان دهیم.

تحلیل:

  • سخنرانی رهبر ایران روز شنبه در دیدار با اعضای نیروی هوایی ارتش در سالروز بیعت با امام خمینی (ره) در 8 فوریه سال1979 ،نکات برجسته مهمی در برداشت که در زیر دو نکته مهم آن را بررسی خواهیم کرد.
  • تاکید رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی مبنی بر بهره گیری از همه امکانات و توان و استعدادهای نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع دفاعی ،تاکیدی بر این نکته مهم است که در این شرایط استثنائی منطقه ، فرماندهان و نیروهای مسلح ایران از مدت ها پیش و برای همیشه، فکر هرگونه تعرض به ایران را از سر دشمنان بیرون کردند و این فکر بیشتر به نوعی خیال پردازی برای بیشتر استراتژی پردازان نظامی از جمله آمریکا که خود را بزرگترین کشور جهان می داند و هم چنین سرکردگان گروههای تروریستی در تل اویو است.
  • ایران فقط فکر هرگونه حمله نظامی را از بین نبرد بلکه پیام هایی مبنی بر جرات و جسارت تصمیم گیری های بزرگ را نیز برای امریکا و اسرائیل و همه دنیا ارسال کرد که حتی به ذهن کشورهایی که خود را رهبران کشورهای بزرگ می دانند خطور نمی کند درست مانند سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی گلوبال هوک امریکا توسط پدافند هوایی ایران در ارتفاع 20 هزار متری به محض نقض حریم هوایی ایران و حمله ده ها موشک ایرانی به پایگاه عین الاسد محل استقرار 1500 نظامی امریکایی .
  • اما نکته دوم در سخنرانی رهبرانقلاب تاکید بر ضرورت تبدیل تحریم ظالمانه امریکا علیه مردم به فرصت است ایشان آن را فرصت ارزشمندی برای نجات اقتصاد ایران از وابستگی نفتی دانستند، وابستگی که مانع توجه به امکانات و توانمندی ها و استعدادهایی شده که خداوند به مردم ایران داده است .
  • تاکید رهبر ایران بر ضرورت رهایی از وابستگی اقتصاد ایران از وابستگی نفتی و تحریم ها می تواند آغازی برای آزادی اقتصاد ایران باشد و موجب می شود افزون بر چشم دوختن به افق های دورتری از نفت و دستان امریکا و غرب را از مهم ترین سلاح کوتاه کند زیرا همیشه به هنگام اعمال فشاراز آن استفاده می کرد.
  • به نظر می رسد برخی از سیاستمداران امریکایی که رهبر انقلاب انان را باهوش توصیف کرده در برابر این حقیقت یعنی تصمیم ایران در تبدیل تحریم به فرصتی برای رهایی اقتصاد ایران از نفت ایستاده اند حتی در برخی ازگزارش های خود بر ضرورت جلوگیری از تجربه اقتصاد بدون نفت تاکید کردند.
  • در پایان، با توجه به مطالب پیشین می توان نتیجه گیری کرد ضعف نظامی و اقتصاد وابسته به نفت هر دو اسب تروای امریکا هستند .بنابراین اگربخواهیم آنها خود وارد اسب تروا شده و در ان خفه شوند باید در مسیری که رهبر انقلاب اسلامی برای مردم ترسیم کرده اند ،گام برداریم مسیری که ایران را وارد دژ محکمی در برابر تهدیدات نظامی و تحریم های اقتصادی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها