تحلیل روز؛

پاسخ علمی و عملی ایران به تحریم های تروریسی آمریکا

پاسخ علمی و عملی ایران به تحریم های تروریسی آمریکا
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 21:57

جمهوری اسلامی ایران در 41 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سیاست تروریسم اقتصادی که دولت ترامپ صهیونیست ضد ملت ایران انجام داده و در تاریخ هیچ سابقه ای نداشته است و حتی دارو و غذا را شامل می شود پاسخ داد، پاسخی که دنیا را شگفت زده کرده و یاس و نا امیدی را در دل دشمنان و امید را در دل دوستان کاشته است.

العالم - تحلیل روز

به دور از شعارها و سخنرانی های بی فایده، پاسخ ایران به فرعون های زمانه که در راس آنها گروهک تروریستی حاضر در کاخ سیاه آمریکاست این نکته را یادآور شد که ملت ایران در مقابل تحریم های تروریستی شما بر اصول انقلابی، کرامت و عزت خود ایستادگی خواهد کرد و این ایستادگی پوچ و بیهوده نخواهد بود بلکه به همراه آن تمامی عناصر قوت ملت ایران حاضر خواهند بود تا گروهک ترامپ و صهیونیست ها را به دیوانگی بکشاند.

ترامپ احمق و وزیر خارجه پر حرفش که به سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران به شدت دل بسته اند چون به خیال خام خود معتقدند که این فشار ها باعث تسلیم و فلج شدن ملت و اقتصاد ایران خواهد شد، با دیدن پاسخ محکم ملت ایران که در هیبت دستاوردهای نظامی و علمی خود را نشان داده است حتما فلج خواهند شد.

اگر بگوییم که پاسخ ایران به محاصره تروریستی آمریکا، ترامپ و نوچه هایش من جمله پامپئو وزیر خارجه اش را فلج خواهد کرد مبالغه نکرده ایم چون حجم محاصره ظالمانه تحمیل شده بر ایران را می دانیم که حتی از تعقیب یک دلار و یا یک بشکه نفت در نظام مالی جهانی دریغ نمی کند تا این دلار به دست ایران نرسد یا این بشکه نفت از ایران خارج نشود یا اینکه اجازه نمی دهد که سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های جهان برسد، اما با وجود همه این فشارهای ایران دستارودهای نظامی، فنی، پزشکی و علمی خود را که در طراز کشورهای پیشرفته جهان است را اعلام می کند.

در بعد نظامی ایران از موشک رعد 500 با بدنه کامپوزیتی و موتور جدید زهیر و همچنین از موتور موشکی سلمان که نسل جدیدی از پیشران های موشکی برای استفاده در صنعت موشکی و فضایی است رونمایی کرد.

وزن موشک رعد 500 از فاتح 110 کمتر است و بدنه آن باعث افزایش 200 کیلومتری برد رعد نسبت به فاتح 110 می شود و با توجه به وجود الیاف کربن می تواند 100 بار فشار و همچنین تا 3 هزار درجه سانتیگراد را تحمل کند.

همچنین وجود بدنه مرکب و نازل متحرک این امکان را به موشک می دهد که از موتورهای سوخت جامد در خارج از جو زمین استفاده کرده و در خلأ توانایی هدایت را داشته باشد، این بدین معناست که در خارج از جو زمین موشک توانایی انجام مانورهای فریب سیستم های ضد موشکی را دارا می باشد که در نوع خود یک صفحه جدیدی در فناوری موشکی را ایجاد می کند.

در زمینه پاسخ علمی و عملی به تحریم های تروریستی آمریکا، ایران ضربه دردناک دیگری را به شیاطین کاخ سیاه وارد کرد، ایران با دست یابی به فناوری بایو توانایی ساخت راکتورهای فرمانتور را به دست آورده و آنها را به آلمان که یکی از قطب های تکنولوژی در جهان به شمار می آید صادر کرده است.

همچنین ایران در اوج تحریم های آمریکا توانسته است که پروژه تکنولوژی بزرگی را در جهت تولید همزمان برق و حرارت از طریق فناوری میکروتوربین به سرانجام برساند که این مسئله باعث ایجاد راه های جدید در حوزه تولید برق و گرما می شود.

عقل مبدع ایرانی نهایتی برای خودش نمی بیند، به خصوص وقتی که احساس کند کسی می خواهد جلوی افق دیدش را سد کند، این واقعیت در تمامی دستاوردهای علمی که دانشگاه شهید بهشتی آن را اعلام کرده کاملا مشهود است، دستاورد هایی که یکی از انها میز الکترونیکی است که حاوی یک آزمایشگاه سه بعدی بوده که دانشجویان می توانند هر آنچه که در مسئله تشریح اجساد نیاز دارند را آزمایش کرده و با اجرای عملیات تشریح به صورت مجازی این مسئله را با کیفیت بهتری یاد بگیرند.

به دور از جزئیات این دستاوردها که بسیار زیاد و پیچیده هستند، کافی است که به عنوان برخی از آنها اشاره کنیم:

- طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری زمین لرزه ها که توانایی ثبت 1600 حالت در ثانیه را دارد.
- ساخت نانو کربونات کلسیوم در حوزه صنعتی که کاربرد بسیار مهمی در این حوزه به خصوص در مسئله ساخت داروهای ضد سرطان دارد.
- برگزاری نمایشگاه "ساخت ایران" برای هفتمین بار که مخصوص تجهیزات ودستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته که حدود 500 شرکت ایرانی در آن حاضر بود و بیش از 9 هزار تولید داخلی به نمایش گذاشته شد که پیشتر از خارج وارد می شد.

بسیار سخت است که تمامی این دستاوردهایی که با وجود تحریم های آمریکا حاصل شده را در این چند خط بگنجانیم چرا که اینها دستاوردهایی است که قابل شمارش نیستند و ثابت می کند که ایرانی ها همان طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای فرمود تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کردند و برای شرمساری امریکا همین کافی است که در نمایشگاه دستاوردهای ایرانی شرکت هایی از کشورهای متحد سیاسی، اقتصادی و علمی آمریکا حاضر هستند و برخی از انها با بستن قرارداد با طرف های ایرانی خواهان استفاده از تکنولوژی پیشرفته ایرانی هستند.

سعید محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها