واکنش الحشد الشعبی به تلاش‌ها برای استقرار دوباره پیشمرگه در محور شمال عراق

واکنش الحشد الشعبی به تلاش‌ها برای استقرار دوباره پیشمرگه در محور شمال عراق
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 10:04

فرمانده محور شمال عراق در سازمان الحشد الشعبی، درخواست کُردها برای اخراج نیروهای الحشد از شمال کشور و بازاستقرار پیشمرگه در این محور را نوعی خیال توصیف کرد.

العالم - عراق

«علی الحسینی» فرمانده محور شمال در سازمان «الحشد الشعبی» عراق، درخواست کُردها مبنی بر خروج نیروهای الحشد از محور شمال کشور در چارچوب مطالباتشان درباره تشکیل دولت جدید عراق به نخست‌وزیری «محمد توفیق علاوی» را رد و محکوم کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، این درخواست کردها را توهم و خیال توصیف کرد و گفت: رزمندگان الحشد الشعبی حاضر در محور شمال، از طیف‌های مختلف ساکنان همان مناطق از عرب، ترکمان، شبکی، ایزدی و شیعی هستند. این مناطق شاهد تجاوزها و تعدی‌های بزرگی در دورانی استقرار نیروهای پیشمرگه بود و تنها پس از تشکیل الحشد الشعبی و استقرار نیروهای آن در این مناطق، اوضاع به روال طبیعی خود بازگشته است.

الحسینی افزود: تلاش‌های کردها و درخواست آنها برای اخراج نیروهای الحشد از محور شمالی کشور، یک نوع خیال است و ساکنان این مناطق نمی‌توانند پس از آن همه فداکاری و شهیدی که برای برقراری امنیت داده‌اند، این مناطق را به پیشمرگه تحویل دهند.

این در حالی است که ائتلاف «الفتح» عراق دوشنبه اعلام کرد که کردها، مسئله حضور الحشد الشعبی در مناطق اطراف دیالی، دشت نینوی و کرکوک را در چارچوب مذاکرات برای تشکیل دولت آتی عراق مطرح می‌کنند و از علاوی می‌خواهند که الحشد را از این مناطق خارج کند و نیروهای پیشمرگه را در این مناطق مستقر کنند.

علاوی قرار است در چارچوب رایزنی با کلیه گروه‌های سیاسی کشور برای تشکیل کابینه جدیدش، به زودی به منطقه کردستان عراق سفر کند و تماس‌هایی نیز برای هماهنگی دیدارهای او با مقامات این منطقه در اربیل و سلیمانیه برقرار شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها