رئیس ستاد ارتش عراق: پیرو مرجعیت و سرباز راه شهادتیم

رئیس ستاد ارتش عراق: پیرو مرجعیت و سرباز راه شهادتیم
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 13:55

رئیس ستاد ارتش عراق در مراسم اربعین شهدای مقاومت، ارتش را پیرو دستورات مرجعیت و نیروهای آن را سربازان راه شهادت توصیف کرد.

العالم - عراق

سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مقاومت، که با حضور «فالح الفیاض» رئیس سازمان «الحشد الشعبی»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و رئیس سازمان بدر و شماری از مقامات سیاسی و نظامی کشور برگزارشد، سخنرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی تصریح کرد: مایه افتخار من است که به نمایندگی از ارتش عراق، در جمع حاضران عزادار این مراسم حضور دارم. برای کسانی که از ما در این مراسم حضور دارند و گرانبهاترین دارایی خود را در راه عراق می‌دهند، می‌گوییم: «آنها پیشرو هستند و ما پیرو آنهاییم»؛ تا وطن ما سربلند باقی بماند و پرچم عراق برافراشته باشد و مرزها در سایه کلیه تنش‌های کنونی کشور، مصون بماند.

رئیس ستاد ارتش عراق افزود: شهید «ابومهدی المهندس» و سایر فرماندهان شهید نقش بزرگ و موثری در جنگ با داعش و شکست آن داشتند و دستهای آنها در طول جنگ با داعش، همواره بر روی ماشه بود و ما آنها را این‌گونه به یاد می‌آوریم. شهید المهندس یک سرباز اصیل و به تمام معنا، مرد، فداکار و ایثارگر بود.

الغانمی افزود: با وجود کلیه تنش‌هایی که کشور در حال حاضر با آنها مواجه است، مرزها همچنان حفظ خواهند شد. اگر فداکاری‌های شهدا نبود، عراق به جایگاه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و عربی خود بازنمی‌گشت.

وی تصریح کرد: ما تنها می‌توانیم پیرو دستورالعمل‌های مرجعیت عالی باشیم و خوشحالیم که بگوییم، ارتش حامی قانون اساسی و روند سیاسی و دمکراتیک کشور باقی می‌ماند و به دغدغه‌های عراقی‌ها پاسخ داده خواهد شد و همه ما مانند، کسانی که از ما پیشی گرفتند و برایشان بهشت آرزو می‌کنیم، سربازان راه شهادتیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها