رای اعتماد به دولت لبنان در میان هیاهوی بی حاصل

رای اعتماد به دولت لبنان در میان هیاهوی بی حاصل
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 15:27

انچه امروز در اطراف مجلس لبنان اتفاق افتاد عمدتا تلاشی نمایشی و فولکوریک بود که برخی احزاب و جریان های سیاسی مرتبط با سیاست های آمریکا و عربستان سعودی آن را هدایت و اجرا کردند تا بگویند دولت حسان دیاب مورد تاییدشان نیست.

العالم _ لبنان

همین بازی سیاسی صحنه هایی از اغتشاش های پراکنده را در خیابانها محیط مجلس آفرید اما عدد محدود حاضران و معترضان بیهودگی و ساختگی آن را برملا کرد.

جریان های سیاسی وابسته به جعجع (قوات) و جنبلاط ( سوسیالیست پیشرو) و سعد الحریری (المستقبل) که فراکسیون های عمده مجلس را تشکیل می دهند در موضع مخالف دولت سعی کردند با تعلل و یا تاخیر در حضور در صحن مجلس در ساعت مقرر موضعی را به سود خود ثبت کنند اما همه این تلاش ها چه در خیابان و یا در ساختمان مجلس بی فایده بود و جریان های همسو و حامی دولت اکثریت لازم را برای رسمیت جلسه مجلس (حداقل۶۵ نفر) فراهم آوردند و با تاخیری نیم ساعته جلسه مجلس با حضور ۶۷ نماینده رسمیت یافت و بحث ها مربوط به بررسی برنامه دولت و اعطای رای اعتماد به آن آغاز شد. پیش بینی می شود جلسه رای اعتماد یک روزه باشد و امشب دولت جدید با آخری اعتماد که تقریبا مسلم است کار خود را رسما آغاز کنند.

مخالفت با دولت جدید یقینا ادامه خواهد یافت و در صورتی که نتواند طی صدروز وعده داده شده قدم ها مؤثر بردارد مخالفت ها با آن قوی تر می شود و این در حالی است که منابع رسانه ای در لبنان می گویند آمریکا و عربستان مایل به استقرار وضع و ثبات در لبنان و پایان بحران جاری نیستند و اروپا به ویژه فرانسه به تنهایی توان سروسامان دادن به امور را ندارد و لذا لبنان در مسیری دشوار قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها