دمشق: ترکیه با تجاوزات خود قادر به احیای مجدد تروریست ها نخواهد بود/ مخالف هر گونه حضور ترکیه در خاک خود هستیم

دمشق: ترکیه با تجاوزات خود قادر به احیای مجدد تروریست ها نخواهد بود/ مخالف هر گونه حضور ترکیه در خاک خود هستیم
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 16:20

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که نظام ترکیه از طریق استقرار نیروهای بیشتری در ادلب و حومه آن و نیز حومه حلب و هدف گرفتن مناطق مسکونی و برخی ایستهای نظامی به منظور نجات مزدورانش از گروههای تروریستی که در مقابل پیشروی ارتش سوریه متحمل شکست های سنگینی می شوند، به تجاوزات خود علیه حاکمیت و حرمت خاک جمهوری عربی سوریه ادامه می دهد.

العالم ـ سوریه

این منبع در وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه تصریح کرد: سوریه بار دیگر بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه حضور ترکیه در خاک سوریه که نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوزی آشکار به حاکمیت سوریه و مغایر با بیانیه های آستانه و تفاهمات سوچی در خصوص منطقه کاهش تنش در ادلب است، اعلام می کند؛ این اقدامات ترکیه تاکیدی بر اصرار نظام اردوغان بر عدم احترام به هرگونه تعهدات و ادامه دادن به رفتارهای قانون شکنانه خود است.

این منبع همچنین خاطرنشان کرد که سوریه در عین حال که از جامعه جهانی می خواهد تا مواضع لازم برای پایان دادن به رفتارهای خصمانه نظام ترکیه و حمایت نامحدودش از تروریسم در سوریه و لیبی اتخاذ کند. همچنین بار دیگر تاکید می کند که این تجاوزات در احیای مجدد گروههای تروریستی ناکام خواهد ماند و نیروهای ارتش سوریه در تعقیب افراد باقیمانده از این گروههای تروریستی تا نابودی کامل آنها و بازگرداندن تمام خاک سوریه ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها