مغرب: به حمایت قاطع و غیر مشروط خود از فلسطین ادامه می‌دهیم

مغرب: به حمایت قاطع و غیر مشروط خود از فلسطین ادامه می‌دهیم
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:28

رئیس پارلمان مغرب با تأکید بر حمایت قاطع این کشور از مسئله فلسطین، گفت که رباط نمی‌پذیرد حقوق مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس، مصادره شود.

العالم - مغرب

«الحبیب المالکی» رئیس پارلمان مغرب به طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن واکنش نشان داد.

المالکی در پارلمان مغرب گفت که «صلح نه با مجازات دسته‌جمعی، نه مصادره اراضی و نه سیاست‌های دیگری حاصل نمی‌شود که بر اساس آن، تشکیل کشور فلسطین، غیر ممکن باشد».

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از این مسئول مغربی گزارش داد که «آرمان فلسطین، متعلق به حقوق ثابت ملت فلسطین در استقلال و تشکیل کشور مستقل خود بر اساس قوانین بین‌الملل است».

وی تصریح کرد که «مغرب به حمایت قاطع و غیرمشروط خود از همه بخشهای آرمان فلسطین ادامه می‌دهد و نمی‌پذیرد که حقوق مشروع و ثابت ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقلی به پایتختی قدس، مصادره شود».

در همین ارتباط، «طارق الأدب» نماینده تونس در سازمان ملل گفت که نهادهای بین‌المللی مسئول گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین توسط رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره غزه هستند.

الادب تصریح کرد، شورای امنیت باید امنیت و صلح بین‌الملل را حفظ کند، به درگیری عربی-اسرائیلی پایان دهد و روند صلح را بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی پیش ببرد.

وی بار دیگر تأکید کرد که «امنیت و ثبات مجدد در منطقه، در گرو پایان بخشیدن به اشغال اراضی اشغالی عربی توسط اشغالگر اسرائیلی است».

الادب خاطر نشان کرد، تونس همچنان از مسئله عادلانه فلسطین و حقوق غیر قابل تصرف ملت فلسطین حمایت می‌کند و این حقوق با گذشت زمان، ساقط نمی‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری، طرح صلح تحمیلی موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد. در این طرح، قدس متعلق به رژیم صهیونیستی است و پایتخت فلسطین نیز باید در شهرک «ابودیس» واقع در شرق قدس احداث شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها