دانشگاه علوم پزشکی گیلان: برف سنگین ۸۵ مصدوم و 3 کشته بر جای گذاشت/ سخنگوی سازمان اورژانس: 7 نفر در برف گیلان کشته شدند

دانشگاه علوم پزشکی گیلان: برف سنگین ۸۵ مصدوم و 3 کشته بر جای گذاشت/ سخنگوی سازمان اورژانس: 7 نفر در برف گیلان کشته شدند
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:24

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در حالی اعلام کرده که بر اساس آخرین آمارها، تا صبح امروز بارش برف در این استان ۸۵ مصدوم و دو کشته بر جای گذاشته که .

العالم ـ ایران

مازیار محمدی روز چهارشنبه به ایرنا گفته، این تعداد به دلیل سقوط، سرخوردگی و غیره دچار مصدومیت شدند که تعدادی از آنان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و برخی نیز در بیمارستان برای درمان بستری هستند.

وی از مردم خواست تا هنگام برف روبی از پشت بام ها و عبور و مرور در معابر به دلیل"یخ زدگی" احتیاط لازم را داشته باشند.

محمدی گفت: همچنین دیروز دو نفر فوتی به دلیل سقوط هنگام برف روبی در رشت داشتیم. ضمن آنکه هلال احمر هم فوت یک نفر را به دلیل سقوط بهمن تایید کرد.

سخنان محمدی درحالی است که سخنگوی سازمان اورژانس دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که بر اثر بارش برف و‌ ریزش بهمن در استان گیلان ۷ نفر (تا زمان مخابره خبر) جان باختند که از این تعداد ۵ نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و ۲ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت بوده است. وی تعداد زخمی ها را ۷۸ نفر اعلام کرده بود که بر اثر تروما ناشی از سقوط و سرخوردگی مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه خاطرنشان کرد، در این مدت هشت نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند که امدادرسانی از سوی اورژانس انجام گرفت و همگی نجات یافتند.

وی اظهار داشت: هشت مادر باردار نیز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با موفقیت به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اضافه کرد: اورژانس گیلان با بارش برف تا صبح امروز در مجموع، ۶۲۰ ماموریت انجام داده است.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا دیروز عصر ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشه - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها