شکسته شدن قدرت هوایی عربستان با سرنگونی جنگنده «تورنادو»

شکسته شدن قدرت هوایی عربستان با سرنگونی جنگنده «تورنادو»
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 14:24

کارشناسان نظامی و فعالان رسانه ای یمن،سرنگونی جنگنده سعودی «تورنادو» را موفقیت جدیدی برای ملت یمن به شمار آوردند.

العالم نظرکده

کارشناسان نظامی و فعالان رسانه ای یمن اعلام کردند، پیروزی های عملیات البنیان المرصوص هنوز در الجوف،مارب و شکست های میدانی متجاوزان سعودی ادامه دارد و فقط قدرت هوایی اش باقی مانده بود که هدف قرار گرفتن تورنادوی سعودی ، برایش بحران به وجود اورد زیرا آخرین قدرت برتری خود در تجاوز به یمن را از دست داده است.

فعالان یمنی تاکید کردند که یمنی ها تورنادو را با سلاح مناسبی هدف قرار دادند که نشان می دهد سلاح جدیدی است زیرا جنگنده تورنادو مدرن و مجهز به تکبنک فرار از موشک بود و این مساله معادلات جنگی را تغییر خواهد داد.

کارشناسان نظامی یمن معتقدند هدف قرار دادن تورنادوی سعودی، درستی سخنان سید عبدالملک الحوثی را که گفته بود امسال سال درو است، ثابت می کند.

کارشناسان نظامی معتقدند که هدف قرار دادن تورنادو مرحله دوم از کاهش جنگنده های سعودی در اسمان یمن است و نیروهای یمنی در مرحله اول حضور جنگنده های آپاچی سعودی را محدود کرده و مانع از پرواز آنان در آسمان یمن شدند.

برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای نیز از عربستان به خاطر هدف قرار دادن غیر نظامیان یمنی انتقاد و اعلام کردند که عربستان همواره با هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی به شکست های خود در میدان پاسخ می دهد.

فعالان یمنی تاکید دارند، این رفتار سعودی ها و هدف قرار دادن زنان و کودکان موجب سرعت یافتن عملیات نیروهای یمنی و پیوستن افراد مسلح الجوف و دیگر شهرها به نیروهای یمنی است.

علی رمضانی

پربیننده ترین خبرها