غیر نظامیان؛ قربانی شکست نظامی ائتلاف سعودی  

غیر نظامیان؛ قربانی شکست نظامی ائتلاف سعودی  
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 18:47

بار دیگر حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن جنایت جدیدی در حق دهها  غیر نظامی رقم زد که بیشترشان زنان و کودکان بخش المصلوب استان الجوف واقع در شمال یمن بودند.

العالمتحلیل روز

این جنایت یا کشتار وحشتناک که به شهادت 32 غیرنظامی و زخمی شدن چندین نفر منجر شد، امتداد جنایت های ائتلاف از آغاز جنگ یمن در مارس 2015 و در سایه سکوت محافل بین المللی است.

عجیب اینکه ائتلاف سعودی با وقاحت تمام و با صدور بیانیه ای به اقدامات خود اعتراف کرده و آن را اشتباهی سهوی نامید.

گروهها و محافل یمنی نیز به شدت آن را محکوم کرده و اعلام داشتند این جنایت نیز مانند دیگر جنایت های پیشین با گذر زمان از بین نمی رود و چهره زشت و جنایتکار عربستان و میزان شکست و سردرگمی دشمن را نشان می دهد که هدف از آن کشتار ملت یمن با بمب های ممنوع و نابود کردن یمن است.

5 سال حملات و تجاوزات متجاوزان به خوبی اهداف آنان برای اشغال این سرزمین و غارت ثروت و مسخ هویت و دین ، زنده نگاه داشتن اختلافات منطقه ای و مذهبی و فرو بردن کشور در فتنه ها و مشکلات بدون پایان را نشان می دهد.

هدف قرار دادن غیرنظامیان الجوف با افزایش حملات هوایی به مناطق یمنی طی روزهای اخیر و به ویژه مناطق نهم، الجوف، مارب، حجه و صعده و با افزایش جنون آمیز بمباران هوایی و عملیات نظامی به ویژه در جبهه مرزی و استان الحدیده و حملات توپخانه ای و موشکی شهرکها و روستاها همزمان شد.

قربانیان نیز غیرنظامیان، منازلشان و تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت ها بود بدون اینکه به اهداف نظامی محسوسی دست یابند.

همین مساله کارشناسان نظامی را بر آن داشت تا این تشدید بحران و اقدامات روانی ائتلاف متجاوز را تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست های اخیر میدانی خود و بیانگر شکست آنان بدانند .

متجاوزان که در صحنه نظامی و میدان های مبارزه شکست های سختی خورده بودند و آخرین مورد نیز عملیات البنیان المرصوص بود که به سیطره نیروهای صنعا بر منطقه راهبردی نهم و بخش های دو استان الجوف و مارب که از مهم ترین پایگاههای عبدربه منصور هادی و نیروهایش منجر شد.

خسارات زیاد ائتلاف سعودی و هوادارنش در داخل یمن، - به نظر برخی – موجب شد تا با ایجاد آشوب و درگیری داخلی در استانهای تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی در صدد ایجاد اختلال در جبهه داخلی برآیند که وزارت کشور صنعا در ضمن عملیات بزرگی موسوم به " فاحبط اعمالهم "از آن پرده برداشت و به شناسایی دو باند تحت مدیریت اطلاعات سعودی و امارات برای ایجاد آشوب و فعالیت های خرابکارانه جهت خسارت زدن به مرکز جمهوری یمن و نهادهای آن منجر شد.

ناکام گذاردن این طرح بیانگر پیروزی امنیتی جدیدی برای دولت صنعاست که به دیگر پیروزی های نظامی اش افزوده شد وباید مراقب باشد، ائتلاف متجاوز این پیروزی را با جنونی جدید که نتیجه اش نابودی بی گناهان و قربانیان غیرنظامی جدید است پاسخ ندهد زیرا عادت ائتلاف این است.

علي الذهب - العالم

پربیننده ترین خبرها