با شرکت نمایندگانی از 30 کشور صورت گرفت؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی پناهجویان افغان با حضور ایران در پاکستان

برگزاری کنفرانس بین‌المللی پناهجویان افغان با حضور ایران در پاکستان
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 12:22

کنفرانس بین‌المللی با موضوع پناهجویان افغانستان به میزبانی دولت پاکستان و با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در "اسلام آباد" آغاز به کار کرد.

العالم ـ آسیا

کنفرانس پناهجویان افغان با مشارکت دولت پاکستان و آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در اسلام‌آباد برگزار می شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است: هدف از این همایش جهانی بررسی حضور چهار دهه پناهجویان افغان در پاکستان با شعار مشارکت جدید برای همبستگی است.
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در نشست افتتاحیه حضور داشتند. وزرا و مقامات ارشد بیش از ۳۰ کشور جهان در کنفرانس پناهجویان افغان حضور دارند.

"مهدی محمودی" مدیرکل اداره اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس پناهجویان افغان را برعهده دارد.

در این همایش برای شناسایی چالش‌های پیش روی بازگشت داوطلبانه و با کرامت پناهجویان و تمرکز تازه در ارتباط با مسائل مربوط به پناهندگان افغانستان تلاش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اواخر خردادماه امسال نیز ششمین نشست کمیته چهارجانبه پناهندگان به میزبانی دولت پاکستان و با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان ارشد دولت افغانستان و سازمان ملل متحد برگزار شد.
هدف از این اجلاس، یافتن راه حل و تدوین سیاست مؤثر درخصوص وضعیت پناهندگان ایران و بازگشت داوطلبانه آنان به کشورشان بود.
تقویت همکاری‌ها و کمک به کشورهای میزبان پناهندگان افغان نیز از اهداف اصلی نشست چهارجانبه بود که به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها