نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی/ وزیر دفاع: ۱۴۰ میلیون دلار با بومی سازی قطعات پیشرفته صرفه جویی شد

نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی/ وزیر دفاع: ۱۴۰ میلیون دلار با بومی سازی قطعات پیشرفته صرفه جویی شد
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 13:15

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری و موشکی گفت: با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران، طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را در شرایط تحریم‌ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

وزیر دفاع اظهار داشت: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

حاتمی افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فناوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را نصیب کشور کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، ۱۵ سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودروسازان بود طی ۲سال اخیر با صرفه‌جویی بیش از ۶۰ میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

وزیر دفاع افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودروسازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره‌گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک‌های شایان توجه‌ای را ارائه کنیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها