تحلیلگر چینی: آمریکا به بهانه کرونا قصد درهم شکستن چین را دارد

تحلیلگر چینی: آمریکا به بهانه کرونا قصد درهم شکستن چین را دارد
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 17:15

جونگ شونگ خبرنگار و تحلیلگر چینی با انتشار گزارشی در روزنامه مردم چین نوشت: آمریکا کشوری با ذهنیت تاریک است که اقدامات خطرناکی انجام می دهد.

العالم ـ آسیا

روزنامه مردم روز دوشنبه از قول جونگ شونگ آورده است: آمریکا با درنظر گرفتن محدودیت های مسافرتی به بهانه شیوع ویروس کرونا و سیاسی کردن مساله قصد درهم شکستن چین را دارد.

وی در گزارش منتشره از بدقولی های آمریکا و همچنین جلوگیری از سفرها بین چین و آمریکا و طفره رفتن آمریکا از ارایه کمک های مالی برای مقابله با کرونا بشدت انتقاد کرده است.

جونگ افزود: آمریکا در ابتدای شیوع بیماری قول کمک ۱۰۰ میلیون دلاری را برای کشورهای منطقه به منظور مقابله با کرونا داده بود، اما خیلی زود پا پس کشید و معلوم نکرد که چطور و چه موقع چنین کمک هایی را به آنها می دهد.

این خبرنگار چینی در گزارش خود آورده است: آمریکا در جریان شیوع ویروس کرونا دست به اقداماتی خطرناک زده و ذهنیتی تاریک از خود نشان داده است.

نویسنده چینی از آمریکا به دلیل اینکه در زمینه ارایه کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی و کشورهای آسیای جنوب شرقی کوتاهی کرده ، انتقاد نموده و آورده است : وزیر خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی جسورانه به این کمک ها اشاره می کرد اما بعدا دیگر چیزی از جزییات شنیده نشد.

تحلیلگر چینی اعمال محدودیت های مسافرتی آمریکا در دوران شیوع کرونا را یکی از دسیسه های دیگر سیاستمداران آمریکایی به این بهانه و با هدف در هم شکستن چین دانسته است.

وی تاکید کرد: چنین ذهنیت تاریکی نشان می دهد که ادعای رهبری قدرتمند برازنده آمریکا نیست و گریه های این کشور برای جامعه بشری دروغی بیش نیست.

به گزارش ایرنا، رسانه های گروهی و مقام های چین در روزهای اخیر حملات گسترده ای علیه آمریکا داشته و این کشور را متهم کرده اند که شیوع کرونا را دستاویزی برای تضعیف چین و تامین منافع خود قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها