حماس: پاسخ رسمی فلسطین به رونمایی از معامله قرن کافی نیست

حماس: پاسخ رسمی فلسطین به رونمایی از معامله قرن کافی نیست
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 19:52

عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، میزان پاسخ رسمی فلسطین به طرح موسوم به «معامله قرن» کافی نیست تا حدی که برخی طرف‌های بین‌المللی را شوکه کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

امروز (سه شنبه) شهر غزه شاهد نشست برخی سران حماس با نویسندگان در خصوص چگونگی مقابله با طرح آمریکایی برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در این نشست خواستار افزایش مخالفت رسمی و مردمی با معامله قرن شد و گفت، سطح فعلی پاسخ رسمی فلسطین به رونمایی از این طرح کافی نیست و برخی طرف‌های بین‌المللی را شوکه کرده است.

وی افزود، پاسخ رسمی به این طرح تا کنون از سطح رسانه‌ها بالاتر نرفته است و پاسخگوی دعوت حماس به حصول یک توافق ملی برای تحقق راهبرد واضح در مقابله با معامله قرن نیست.

الحیه در ادامه از تمام نویسندگان و صاحبان قلم درخواست کرد که به جنگ هرگونه تعلل در مقابله با معامله قرن بروند و نسبت به هر عقب‌گردی در مواضع رسمی نسبت به این طرح هشدار داد.

وی سپس از تشکیل کمیته راهپیمایی بازگشت و مقابله با معامله قرن استقبال و بر آمادگی حماس برای حمایت از آن تأکید کرد.

الحیه از روند شدید عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی هم انتقال کرد و گفت: متاسفانه برخی گویا رژیم صهیونیستی را مسیح منجی دیده‌اند و به سرعت در حال باز کردن کانال‌های ارتباطی و عادی سازی روابط با اشغالگر با ابزارهای مختلف هستند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها