وقت کشی عربستان در پرونده مبادله اسرا

وقت کشی عربستان در پرونده مبادله اسرا
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 17:54

در حالی که جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود که توافق امان (پایتخت اردن) برای تبادل اسیران بزرگترین معامله تبادل اسیران تحت نظارت سازمان ملل است؛ محمد بخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد که انصارالله پیش از این هزاران اسیر را به صورت یک جانبه آزاد کرده بود.

العالم ـ یمن

انصارالله توضیح داد پس از پیشرفت های قابل توجه انصارالله و به اسارت درآوردن شمار زیادی از مزدوران و نظامیان سعودی، از آن زمان به بعد نیروهای دشمن بر سر تبادل اسیران مانع تراشی می کردند.

انصارالله خاطرنشان کرد که این عربستان و حزب الاصلاح بودند که در برابر تبادل اسیران مانع تراشی می کردند و هرکدام در این خصوص اهدافی را دنبال می کردند؛ عربستان حتی زندانهای اسرا در داخل یمن را بمباران کرد در حالی که جنبش انصارالله قصد داشت آنها را طی معامله هایی آزاد کند.

کارشناسان بر این باورند که معامله تبادل اسیران یمنی با عربستان بخشی از گفتگوی سیاسی ریاض با انصارالله است اما ریاض به این مساله اذعان نمیکند؛ این امر در عرصه میدانی نیز صدق می کند؛ عربستان خواهان تحقق یک پیروزی میدانی است اما اعترافات ضمنی رییس ستاد ارتش عربستان از نبود هیچ گونه پیروزی میدانی راهبردی علیه جنبش انصارالله خبر می دهد.

آنها همچنین تاکید می کنند که عربستان هیچگاه نمی خواست به صورت علنی دست به مذاکراتی درباره اسیران بزند؛ وقت کشی عربستان در پرونده تبادل اسیران شاید برای کسب امتیازات بیشتر از انصارالله باشد تا انصارالله فهرست اسیران سعودی را برملا نکند و چهره های آنها را در برابر افکار عمومی ظاهر نسازد.

کارشناسان همچنین به این مساله اشاره می کنند که عربستان تحت فشارها ناچار شده است که با پرونده اسیران برخورد کند؛ زیرا اساسا عربستان نمی خواهد اذعان کند که این پرونده بخشی از گفتگوی سیاسی با انصارالله است.

پربیننده ترین خبرها