فائز السراج انجام مذاکرات زیر بمباران را "غیرممکن" دانست

فائز السراج انجام مذاکرات زیر بمباران را
پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 - 10:09

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: طبق قوانین انتخابات، تبلیغات نامزدهای انتخابات رأس ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه اول اسفند) به پایان رسید.

العالم - لیبی

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس زیر بمباران را غیرممکن خوانده و خواستار حمایت جدی طرف‌های بین‌المللی پیش از آغاز دوباره مذاکرات آتش‌بس شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید غیرممکن بودن برگزاری مذاکرات صلح زیر بمباران را درک کند، خواستار حمایت جدی طرف‌های بین‌المللی پیش از آغاز دوباره مذاکرات آتش‌بس شد.

پیشتر شورای ریاستی دولت وفاق ملی در پاسخ به بمباران بندر طرابلس، حضور خود در مذاکرات کمیته نظامی مشترک با نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر را به حالت تعلیق درآورده بود.

هیئت سازمان ملل در لیبی به شدت حملات نیروهای حفتر به بندر طرابلس را محکوم و توقف تنش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز را خواستار شد و همه طرف‌ها را به ازسرگیری گفت‌وگوها تشویق کرد.

سازمان ملل برای نجات مذاکرات درباره آتش‌بس در لیبی تلاش می‌کند. در این راستا سخنگوی هیئت سازمان ملل برای حمایت از لیبی گفت: دو هیئت هنوز در ژنو هستند و رهبری هیئت سازمان ملل با دولت وفاق ملی در طرابلس و کشورهای عضو برای حفظ این روند در ارتباط است.

پارلمان اروپا نیز این حمله را محکوم کرد. کمیته روابط با مغرب عربی در این پارلمان تاکید کرد، حمله له بندر طرابلس نگران‌کننده و ناامیدکننده است.

جوزپ بورل، مسؤول امنیت و سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم توقف فوری حمله به طرابلس، اعلام کرد: خشونت رو به افزایش در طرابلس موجب افزایش تلفات در غیرنظامیان شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با خلیفه حفتر، تحولات اوضاع در لیبی را بررسی کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، شویگو و حفتر بر اهمیت مذاکرات میکو برای برقراری آتش‌بس دائم در لیبی و حل بحران تاکید کردند.

همچنین طبق این بیانیه، دو طرف بر لزوم اجرای قطعنامه‌های کنفرانس برلین تاکید و اعلام کردند، راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران داخلی لیبی و تضمین وحدت و حاکمیت لیبی جایگزینی ندارد.

موسسه ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی و زیست محیطی در صورت انفجار کانتینرهای سوخت در حملات آتی اعلام کرد، بندر طرابلس از نفت‌کش‌ها تخلیه شدند.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله‌ای را به طرابلس آغاز کردند که موجب تضعیف تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگو میان دو طرف شد.

پربیننده ترین خبرها