کدخدایی: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است

کدخدایی: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است
جمعه 2 اسفند 1398 - 20:56

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است.

العالم - ایران / سیاسی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه با توجه به مشارکت مردم انتخابات ولی دستگاه های احراز هویت سرعت بالا را نداشتند گفت: به مردم تبریک می گویم زیرا مردم که ساعات پایانی روز است و در استان هایی که تماس گرفتم، مشارکت گسترده است و در ساعات پایانی روز به صندوق ها آمدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری تمدید شد، انشالله هیچ کس بدون رای دادن امروز را تمام نکند.

وی افزود: ما معمولا مشکلات اجرایی داریم و در این دوره که احراز هویت الکترونیکی بود اگرچه اقدامات خوبی را وزارت کشور انجام داد ولی چون جدید بود مشکلاتی داشتیم اما خوشبختانه با پیش بینی‌ای که شده و آنجایی که دستگاه افلاین بود می توانستند با روش دستی اخذ رای شود و مشکل چندانی نداشتیم اگرچه توقف هایی را داشتیم.

وی درباره گزارش های مردمی گفت: ما در سامانه مردم ناظر گزارش هایی را داریم و ایمیل و تلفن گویا و ستاد نظارت بر انتخابات هم هست که گزارش ها را می‌دهند و آمار را نمی توانم دقیق بگویم ولی گزارش‌هایی که ارسال شد را بررسی کردیم و آنهایی که لازم بود و پیگیری خاصی نیاز داشت در تهران رسیدگی شد.

وی تاکید کرد: اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و مهلت قانونی در قانون انتخابات است که بعد از شمارش آرا بررسی ادامه دارد و باید در تمام حوزه ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

کدخدایی درباره درصد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در باره میزان مشارکت درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند اما مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها