اسرائیل ۲۰۰ گردشگر کره ای را در یک پایگاه نظامی قرنطینه می کند

اسرائیل ۲۰۰ گردشگر کره ای را در یک پایگاه نظامی قرنطینه می کند
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 18:01

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، ۲۰۰ گردشگر از کره جنوبی را در پایگاه نظامی قرنطینه می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحرونوت»، رژیم صهیونیستی پس از اعلام ابتلای ۹ گردشگر از کره جنوبی به کرونا پس از بازگشت از اسرائیل به کشورشان این تصمیم را گرفته است.

طبق این گزارش، قرار است پس از تخلیه یک پایگاه نظامی در شهرک «غوش عتصیون» در جنوب قدس اشغالی، گردشگران کره ای به این پایگاه منتقل شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از رایزنی فرماندهی ارتش و وزارت بهداشت این رژیم تصمیم به این اقدام گرفته است.

یدیعوت آحرونوت نوشت: اجرای این تصمیم که بستگی به تصمیم رهبران سیاسی تل آویو دارد، باعث ایجاد نگرانی میان شهرک نشینان شده و آنها اعلام کردند که در اعتراض به این اقدام، تظاهرات خواهند کرد.

این در حالی است که آرییه درعی وزیر کشور اسرائیل پیشتر از بستن همه گذرگاه های مرزی فلسطین اشغالی به روی گردشگران ژاپنی و کره جنوبی خبر داد.

در همین راستا، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک دیپلمات صهیونیستی که نامش فاش نشده اعلام کرد که مقامات ژاپن مراتب اعتراض خود را در خصوص منع ورود اتباع ژاپنی به اسرائیل به سفارت اسرائیل در توکیو اعلام کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز کارردار سفیر اسرائیل در سئول را در اعتراض به منع ورود گردشگران کره جنوبی به تل آویو فراخواند.

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل نوشت پیشتر تل آویو از ورود ۱۳۰ تبعه کره جنوبی به اسرائیل جلوگیری کرده بود.

روز شنبه نیز وزارت بهداشت اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد یک هیات ۷۷ نفره از گردشگران کره جنوبی ماه جاری میلادی به اسرائیل آمدند ولی هنگام بازگشت به کشورشان مشخص شد که ۹ نفر از آنها مبتلا به کرونا ویروس هستند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها