اولین نتیجه معامله قرن با بولدوزر اسرائیلی در خان یونس + فیلم

يکشنبه 4 اسفند 1398 - 19:24

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

  • امروز در خان یونس دومین شهر بزرگ غزه پس از به شهادت فلسطینیان جنازه یکی از شهدا با بولدزر اسرائیلی برای دقایقی به وحشیانه ترین شکل مورد بازی قرار گرفت.


تحلیل:

  • اگرچه شیوه های اسراییل در کشتار مردم فلسطین روز به روز نو می شود ویک روز مصداق نواوری درترور محمد الدوره در آغوش پدر وروز دیگرشهادت کودک چند ماهه فلسطینی دردامان مادر جهانی میشود اما امروز برخورد بولدزر اسرائیلی با شهید فلسطینی مدل جدید و در عین حال بسیار نفرت انگیزی از جوخه ترور اسرائیل را به نمایش گذاشت. هدف اسرائیل از مبادت به این دست مسائل آن است تا فلسطینی ها را به تب بگیرند تا به مرگ در پذیرش معامله ترامپ رضایت دهند.
  • اقداماتی از این دست نشان می دهد تنها منطق راهگشا در برابر اسرائیل منطق زور و استفاده عریان از ابزار نظامی است و شاید در اولین گام و موثر ترین مرحله بایستی تسلیح کرانه باختری هم تراز با نوار غزه در دستور کار نیروهای مقاومت قرار گیرد.
  • در خبرها آمده است که دو هفته قبل رییس موساد و فرمانده ارتش اسرائیل به قطر سفر کرده اند تا حماس را به معامله ای سازشکاران وادارند. اگر این خبر درست باشد انگاه بایستی دلیل جسارت امروز اسرائیل را در ارتکاب به این جنایت حدس زد. فراموش نکنیم نتانیاهو چند روز پیش رسما اعلام کرد تنها با سه کشور عربی موفق نشده است ارتباط برقرار کند.
  • صرف نظر از اینکه در انتخابات آینده اسرائیل نتانیاهو یا گانتز بر کرسی نخست وزیری اسرائیل تکیه بزنند واقعیت آن است که رفتار وحشیانه اسرائیل در شیوه های جدید استمرای جدی تر خواهد یافت مقوله ای که هرگونه مسامحه در قبال ان از ناحیه هر کشور عربی و مسلمان نه تنها پذیرفتنی نیست که یاداور این اصل است که زود دیر می شود.

پربیننده ترین خبرها