محکومیت تهیه‌کننده سرشناس هالیوود به ارتکاب جرایم جنسی

محکومیت تهیه‌کننده سرشناس هالیوود به ارتکاب جرایم جنسی
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 12:09

هاروی واینستاین، یکی از بانفوذترین تهیه‌کنندگان هالیوود به ارتکاب جرایم جنسی محکوم شد.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، محکومیت هاروی واینستاین، یکی از بانفوذترین تهیه‌کنندگان هالیوود به ارتکاب جرایم جنسی پیروزی بزرگی برای جنبش «من هم» به شمار می‌رود که در افشای جرایم و تلاش بر محکومیت واینستاین نقش مهمی داشت.

دادگاه واینستاین را به دلیل تعرض جنسی به یک دستیار تولید در خانه خودش در سال ۲۰۰۶ و تجاوز به یک زن در سال ۲۰۱۳ محکوم شناخت.

حکم دادگاه نیویورک پس از هفته‌ها دادرسی و ارائه شواهد بی‌پرده‌ای از جرایم جنسی واینستاین از جمله تجاوز، رابطه جنسی اجباری و به خدمت گرفتن روسپیان صادر شد.

صدور این حکم پس ازسال‌های متمادی بر سر زبان افتادن اتهامات جنسی علیه این تهیه‌کننده با نفوذ هالیوودی صادر شد. افشای گسترده و بی‌پرده اتهامات علیه او در سال ۲۰۱۷ در نهایت به تشکیل پرونده و سپس بازداشت و محاکمه او منجر شد. هیئت منصفه دادگاه متشکل از هفت مرد و پنج زن پس از پنج روز بحث و مشورت بالاخره او را مجرم تشخیص داد.

محاکمه هاروی واینستاین اولین مورد دادرسی به شکایت های بیش از ۹۰ زن از جمله چند هنرپیشه سرشناس مثل گوئینت پارتلو، سلما هایک و اوما تورمن علیه اوست. بیشتر این شکایت‌ها به دلیل اینکه سال‌های زیادی از وقوع آن می گذرد قابل دادرسی نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها