پمپئو، کرونا و "صداقت"

پمپئو، کرونا و
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 16:17

خبر

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا اخیرا مدعی شد که احتمال آن وجود دارد که ایران در اعلام آمار مربوط به انتشار کرونا پنهانکاری می کند.

تحلیل

- صرف نظر از اینکه بیان چنین اظهاراتی از سوی پمپئو چقدر سخیف به نظر می رسد و نشان از سفاهت راوی دارد، نشان می دهد که تا چه اندازه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران احساس عجز می کند و تمام سیاست های سرکوبگر آمریکا در برابر ایران به شکست منتهی شده و هم اکنون آمریکا به استفاده از "ویروس" و بیماری به عنوان ابزاری علیه ایران روی آورده است.

- مسئولان و مقامات ایرانی ضمن تاکید و پایبندی بر حفظ سلامت شهروندان، در پرونده انتشار ویروس کرونا با شفافیت تام برخورد داشته و سعی در بازتاب اخبار حقیقی و ارائه آمار شفاف و درست درخصوص انتشار کرونا دارند، چنانکه به رغم برگزاری انتخابات پارلمانی، مقامات با فاصله بسیار کمی پیش از آغاز این انتخابات از انتشار ویروس کرونا خبر دادند.

- شفافیت ایران در اطلاع رسانی درخصوص انتشار ویروس کرونا تا به این حد است که خبر ابتلای معاون وزیر بهداشت به ویروس کرونا منتشر شد، به رغم آنکه اخباری اینچنینی در دیگر کشورها سری محسوب می شوند.

-شفافیت گسترده و اتخاذ سیاست مسئولانه در برابر انتشار ویروس کرونا در آگاهی رسانی بین شهروندان در کنترل شیوع این بیماری و درمان آن نیز تاثیر داشته است چنانکه دهها شهروند ایرانی که در بیمارستان های قم به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند پس از بهبود در روزهای اخیر مرخص شده اند.

- پمپئو اگر بر روی مسئله "صداقت" پافشاری دارد باید حاضر شود درخصوص اظهارات وزیر دفاع آمریکا درخصوص تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار نظر کند، دولت ترامپ رد ابتدا اعلام کرد این حمله هیچ تلفات و خسارت مالی نداشته است، اما وزارت دفاع اعلام کرد این حمله تلفات جانی در میان نظامیان داشته است و این در حالی است که مادران زیادی در شبکه های اجتماعی خواستار مشخص شدن سرنوشت فرزندان نظامی گم شده خود هستند!

- باید از پمپئو پرسید "حقیقت" درخصوص تلفات سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا در افغانستان و آمار تلفات مبتلایان به آنفولانزا در آمریکا و یا شفاف سازی درخصوص مسائل انسانی در اراضی اشغالی، عربستان، امارات و بحرین چیست؟

پربیننده ترین خبرها