سرقت پیکر شهدای فلسطینی برای دزدیدن اعضای آنها

سرقت پیکر شهدای فلسطینی برای دزدیدن اعضای آنها
شنبه 10 اسفند 1398 - 19:45

عدم تحویل پیکر یک شهید جهاد اسلامی فلسطین در هفته گذشته بار دیگر موضوع ربایش پیکر شهدای فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی با هدف سرقت اعضای آنها را به رسانه‌ها بازگردانده است.

العالم - فلسطین اشغالی

ربایش پیکر شهید وابسته به جهاد اسلامی «محمد الناعم» در هفته گذشته در جنوب نوار غزه، بار دیگر پرونده ربایش پیکرهای شهدای فلسطینی و اهداف آن را باز کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده که عدم تحویل پیکر شهدای فلسطینی با هدف استفاده از آن در هر توافق احتمالی برای تبادل اسراست.

تحلیلگران صهیونیست این سوال را مطرح می‌کنند که جمع پیکر شهدای فلسطینی برای تبادل است یا «کمبود شدید عضو پیوندی برای کاشت در بدن‌ اسرائیلی‌ها».

«گدعون لِوی» تحلیلر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» درباره ربایش پیکر الناعم و بی احترامی به آن نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها برای پرداخت هر هزینه‌ای آماده هستند، هیچ مخالفتی با بی احترامی به جسد جوان فلسطینی نشنیدیم؛ نشنیدیم که کسی بگوید جسد فلسطینی را بازگردانید ما نمی‌خواهیم منتسب به دولتی باشیم که پیکرها را می‌رباید و مشغول تجارت با آنهاست.

بر اساس این گزارش، اولین بار پروفسور صهیونیست «مئیرا وِییس» (Meira Weiss) در کتاب خود به «سرقت اعضا» پرداخت و تأکید کرد، اعضای جسد شهدای فلسطینی برای کاشت در بدن بیماران صهیونیست دزدیده می‌شود علاوه اینکه از این اعضا برای استفاده در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های اسرائیلی با هدف پژوهش نیز استفاده می‌‎شود.

وی افزود، با اجساد فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در بخش تشریح پزشکی قانونی با تبعیض برخورد می‌شود به این صورت که اجازه برداشتن عضو اجساد صهیونیست‌‎ها داده نمیشود اما در مقابل اعضای اجساد فلسطینی‌ها برداشته می‌شود و برای اهداف مختلفی مانند پیوند عضو به بیماران، بانک اعضا و غیره به کار می‌رود.

این پروفسور صهیونیست در ادامه اعلام می‌کند، دوره انتفاضه اول فلسطین در سال ۱۹۸۷ شاهد بزرگترین عملیات سرقت اعضا بود خصوصا اینکه تعداد شهدای فلسطینی زیاد بود. با دستور نظامی و بدون اطلاع خانواده‌های شهدا اعضای بدن آنها برداشته و در بدن نظامیان اسرائیلی زخمی کار گذاشته می‌‎شد و ارتش اسرائیل هزینه کامل آن را می‌داد.

بر اثر همین روند بود که خانواده‌های شهدای فلسطینی در انتفاضه اول پیکرهای فرزندان خود را قبل از رسیدن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان‌ها می‌دزدیدند تا به بیمارستان‌های اسرائیلی برای برداشتن اعضای بدنشان منتقل نشوند.

در همین ارتباط، شبکه «سی ان ان» آمریکا در سال ۲۰۰۸ گزارشی منتشر و از برآوردهایی رونمایی کرد که اسرائیل بزرگریتن مرکز جهانی برای تجارت غیرقانونی اعضا و کشتار فلسطینی‌ها با هدف سرقت اعضای آنها به شمار می‌رفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها