ائتلاف مشترک اعراب، به دنبال ساقط کردن نتانیاهو از نخست‌وزیری

ائتلاف مشترک اعراب، به دنبال ساقط کردن نتانیاهو از نخست‌وزیری
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 17:39

ائتلاف مشترک اعراب در انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی می‌گوید که قصد دارد در پارلمان جدید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را سرنگون کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ایمن عوده» رئیس «ائتلاف مشترک اعراب» امروز (دوشنبه) بعد از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات بیست‌وسومین دوره پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، از تصمیم اعضای این حزب برای سرنگونی نخست‌وزیر این رژیم گفت.

سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر، امروز دوشنبه (دوازدهم اسفند) از ساعت ۷ صبح امروز به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شده و ۱۱ حزب رقابت خود برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، حزب اعراب در کنست با امید به استفاده از خشم فلسطینیان از طرح‌های آمریکایی در حمایت از رژیم صهیونیستی، برای کسب کرسی‌های بیشتر نسبت به انتخابات قبلی، از اعراب ساکن فلسطین اشغالی خواست تا با مشارکت هرچه بیشتر، به ائتلاف چپ برای گرفتن اکثریت کنست کمک کند.

بر این اساس، عوده در گفت‌وگو با خبرنگاران حین رأی دادن، توضیح داد: «یک نفر هست که این اوضاع را درست کرده، بنیامین نتانیاهو. باید او را، به عنوان بزرگترین آشوبگر و شخص پشت طرح معامله قرن، سرنگون کنیم».

به نوشته رویترز، اعراب فلسطینی حدود ۲۱ درصد از جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند که در صورت ائتلاف کردن لیست مشترک با حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و البته بیشتر شدن رأی کل ائتلاف در این انتخابات، می‌توانند برای نتانیاهو دردسرساز شوند.

در حالی که نتانیاهو و گانتز روز گذشته در کارزارهای انتخاباتی خود ادعای پیروز شدن در انتخابات امروز را داشتند اما پیمایش‌های افکارسنجی که طی یک ماه قبل در فلسطین اشغالی برگزار شده بود، حاکی از تداوم بن‌بست سیاسی و عدم تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی بودند.

از جمله نظرسنجی‌هایی که طی دو سه روز اخیر انجام شد می‌توان به پیمایش وبسایت عبری‌زبان «والانیوز» اشاره کرد که بر اساس آن دو حزب گانتز و نتانیاهو احتمالا با ۳۴ کرسی، برابر خواهند شد و ائتلاف راست و چپ نیز کماکان از رسیدن به اکثریت عاجز خواهند بود.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از آلوده شدن کارزارهای انتخاباتی رقبای اصلی در انتخابات امروز، از برگزاری سومین انتخابات در عرض یک سال ابراز شرمندگی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها