رایزنی های وزیر خارجه انگلیس با سلطان عمان در مسقط

رایزنی های وزیر خارجه انگلیس با سلطان عمان در مسقط
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 19:34

وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در اولین سفر رسمی خود به کشورهای خلیج فارس پس از اعلام رسمی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به مسقط رفت و با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و گفت و گو کرد.

العالم- اروپا

هیثم بن طارق ظهر دوشنبه در قصر العلم العامر میزبان «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس بود.

دو طرف در این دیدار درباره توسعه همکاری های دو کشور در چارچوب همکاری دوجانبه موجود بین دو کشور و سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان و «هیمش کاول» سفیر انگلیس در مسقط حضور داشتند.

پایگاه اطلاع رسانی «خلیج انلاین» نیز در این خصوص نوشت: دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در اولین دیدار رسمی‌اش به خلیج فارس پس از برگزیت، با سلطان عمان دیدار کرد و محور مذاکرات بر تجارت و مبادلات اقتصادی متمرکز بود.

پیش از این نیز رویترز از سفر راب به مسقط به منظور گفت و گو با هیثم بن طارق سلطان عمان و یوسف بن علوی وزیر امورخارجه این کشور خبر داده بود.

رویترز به نقل از وزیر امور خارجه انگلیس افزود: خلیج فارس برای انگلیس بسیار مهم است و این منطقه فرصت‌های خارق العاده ای را در اختیار دارد.

دومنیک راب با اشاره به اینکه کشورهای خلیج فارس برای توسعه در بخش های بهداشت ، آموزش و فرهنگ علاقه مند هستند، افزود: انگلیس در این بخش ها جهان را رهبری می‌کند.

وی افزود: من مشتاقانه منتظر بحث و تبادل نظر درباره تجارت، امنیت منطقه ای، تغییرات آب و هوایی و حقوق بشر در این منطقه حیاتی ( خلیج فارس) هستم.

انگلیس حدود یک ماه پیش و پس از نیم قرن حضور از اتحادیه اروپا خارج شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها