کره شمالی:

رزمایش توپخانه دوربرد با حضور کیم جونگ‌اون انجام شده است

رزمایش توپخانه دوربرد با حضور کیم جونگ‌اون انجام شده است
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 08:17

کره شمالی می‌گوید رزمایشی انجام داده که مربوط به توپخانه دوربرد آن کشور می‌شود و کیم جونگ‌اون نیز شخصا بر آن نظارت کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، خبر انجام رزمایش توپخانه دوربرد در کره شمالی یک روز پس از آن منتشر می‌شود که سئول گفت پیونگ‌یانگ احتمالا دست به آزمایش موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد زده است.

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، به تازگی بر یک رزمایش توپخانه‌ای نظارت کرده و ریاست جلسه دفتر سیاسی حزب حاکم بر کره شمالی در مورد اقدامات مربوط به ویروس کرونای جدید را نیز برعهده داشته است.

رسانه‌های رسمی کره شمالی ۱۳ اسفند ماه گفته‌اند رزمایش «تهاجمی» توسط گردان توپخانه دوربرد انجام شده‌ و رهبر آن کشور نیز از آن «عمیقا ابراز رضایت» کرده است.

کیم جونگ‌اون همچنین گفته نیروهای نظامی کشورش باید «در آماده‌باش کامل نظامی باشند تا از حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور در برابر هر تجاوزی دفاع کنند».

گزارش منتشرشده در رسانه‌های رسمی کره شمالی جزئیاتی از تجهیزات نظامی به‌کارگرفته‌شده ارائه نداده، اما خبرگزاری کره جنوبی می‌گوید تصاویری که منتشرشده نشان می‌دهد یک پرتابه از راکت‌انداز چندگانه شلیک شده‌است.

همزمان با این گزارش‌ها، مقام‌های ژاپنی نیز به‌مانند مقام‌های سئول آزمایش انجام شده را به موشک‌های بالیستیک مرتبط می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها