ویدئوی اختصاصی العالم از داخل حومه ادلب و آخرین تحولات میدانی

سه شنبه 13 اسفند 1398 - 21:49

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه تاکید کرد که ارتش سوریه پس از آزادسازی شهر سراقب، همچنان به پیشروی خود با گامهای استوار ادامه می دهد؛ آنها تلاش می کنند تا روستاهای واقع در حاشیه جاده استراتژیک M4 را آزاد کنند.

العالم ـ سوریه

خبرنگار العالم تصریح کرد: این پیشروی پس از کنترل روستاهای جوباس و دادیخ و کفر بطیخ صورت گرفت به رغم آنکه گروه های تروریست مسلح بر سر پیشروی نیروهای ارتش مانع تراشی می کنند و از حمایت و پشتیبانی نظامیان ترکیه برخوردارند؛ یا این وجود ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد که ارتش سوریه یک پهپاد ترکیه ای را در میان منطقه سراقب و خان السبل سرنگون کرد علاوه بر اینکه ایست بازرسی ترکیه نزدیک روستای النیرب را مستقیما هدف قرار داد که به زخمی شدن تعدادی از نظامیان ترکیه منجر شد. ارتش سوریه اینک به عملیات نظامی خود در محور دوم، محور الزاویه به سمت شهرک کفر عوید، ادامه می دهد و حملات گروههای مسلح را ناکام گذاشت و زمام امور را در روستای حزارین در دست گرفت. نیروهای سوریه اینک به سمت شهرک راهبردی کفر عوید در حاشیه جاده استراتژیک M4 در نزدیکی جسر الشغور ادامه می دهد.

خبرنگار العالم توضیح داد که نیروهای ارتش سوریه شهرک های آفس و النیرب را به منظور کنترل آنها و تامین امنیت اطراف جاده بین المللی دمشق ـ حلب و شهر سراقب، هدف بمباران موشکی گسترده قرار دادند.

وی به نقل از برخی منابع آورده است که عملیات آزادسازی مناطق در حومه ادلب تا بازگشایی جاده استراتژیک M4 و تامین امنیت جاده های بین المللی M4 و M5 همچنان ادامه دارد. برخی از فرماندهان میدانی تاکید می کنند که ارتش سوریه حتی یک وجب از خاک استان ادلب را تحت سیطره گروههای مسلح باقی نخواهد گذاشت. نیروهای سوریه برای آزادسازی تمام خاک این مناطق شاید تا مرزهای توافق آدانا یا همان مرزهای ترکیه سوریه ادامه می دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها