بازپس گیری سراقب و امید اردوغان به پوتین

بازپس گیری سراقب و امید اردوغان به پوتین
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 19:15

ارتش سوریه با بازپس گیری شهر راهبردی سراقب دستاورد بزرگی را به ثبت رساند، چنانکه اینک به مرحله جدیدی در تامین امنیت جهت غربی جاده بین المللی حلب ـ دمشق منتقل شد.

العالم ـ سوریه

کارشناسان می گویند که آزادسازی سراقب اهمیت زیادی دارد؛ این شهر خواه برای نیروهای سوریه و یا برای گروههای تروریستی یک تکیه گاه به شمار می آید؛ همچنین در تقاطع بزرگراه های N4 و N5 واقع است؛ از این رو از لحاظ راهبردی نیز بسیار حائز اهمیت است.

کارشناسان همچنین تاکید می کنند آنچه که باعث شد مسائل به اینجا کشیده شود، حوادثی است که به طور کلی در منطقه رخ می دهد، که بیانگر عدم پایبندی ترکیه به توافق سوچی و آستانه است. همچنین عناصر مسلح به هیچ یک از توافقنامه ها پایبند نبودند؛ آنها به مواضع ارتش سوریه تجاوز می کردند و غیرنظامیان را بمباران می کردند و این امر سبب شد تا ارتش سوریه و متحدانش دست به تصمیم گیری بزنند و رویارویی با ترکیه رخ داد.

قبل از نشسست سه جانبه که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود، پیامهای روشنی مطرح شد؛ این پیامها عبارتند از استقرار پلیس نظامی در سراقب است. همچنین ارتش سوریه این منطقه را یک منطقه نظامی اعلام کرد. روسیه نیز تاکید کرد که به تصمیم ارتش سوریه و هشدارش به آنکارا پایبند است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها