ابتلای بیش از ۵۵۰۰ نفر در اروپا/ سی‌ان‌ان: اتحادیه اروپا در برابر کرونا آمادگی کافی ندارد

ابتلای بیش از ۵۵۰۰ نفر در اروپا/ سی‌ان‌ان: اتحادیه اروپا در برابر کرونا آمادگی کافی ندارد
شنبه 17 اسفند 1398 - 12:08

شیوع ویروس کرونا که اکنون تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را فراگرفته و شمار آنها بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، نشان داد که اروپایی‌ها در برابر این اپیدمی آمادگی کافی ندارند.

العالم ـ اروپا

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: درحالی وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا اواخر روز جمعه (۱۶ آذرماه) در پی فراگیر شدن ویروس کرونا نشست اضطراری برگزار کردند که به نظر می رسد اروپایی ها از آمادگی کافی در برابر شیوع این ویروس برخوردار نیستند.

شمار بیماران کرونایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است،

بنابراین گزارش، «آدام وجچ» (Adam Vojtěch) وزیر بهداشت جمهوری چک روز گذشته در این نشست اضطراری که در بروکسل برگزار شد از نبود ماسک های محافظ و از دیگر موارد وسایل بهداشتی، شدیدا ابراز نگرانی کرد.

این گزارش می افزاید وزیر بهداشت چک خواستار تسریع کمک های کمیسیون اتحادیه اروپا شد؛ امری که به نوشته سی‌ان‌ان برخی از نهادهای اجرایی اتحادیه اروپا هفته ها پیش از این خواستار فراهم آوردن این اقلام بهداشتی شده بودند.

عدم هماهنگی بین کشورهای اتحادیه اروپا

از سوی دیگر «تیری برتون» (Thierry Breton) کمیسیونر صنعتی اتحادیه اروپا اواخر روز گذشته درحالی با صدور بیانیه ای از کشورهای عضو خواستار ارسال اقلام مورد نیاز بهداشتی شد که ناهماهنگی بین اعضای این اتحادیه هویدا بود. وزارت بهداشت آلمان به داروخانه های خود اجازه تهیه داروهای ضدعفونی کننده را به خود آنها واگذار کرده و در فرانسه نیز امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده است که دولت خود تولید و توزیع ماسک های صورت را در کنترل خواهد داشت.

قاره اروپا با کمبود دارو مواجه است

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد یکی دیگر از دلایل آماده نبودن اتحادیه اروپا در برابر شیوع ویروس کرونا، کمبود دارو در قاره اروپا است، چراکه واردات داروی کشورهای اروپایی به چین و هند وابسته است.

این مورد را «جان ریان» (John Ryan) مدیر بهداشت عمومی کمیسیون اروپا پنج شنبه گذشته (۱۵ اسفندماه) به کشورهای عضو هشدار داده بود.

بنابراین گزارش، مدیر بهداشت کمیسیون اروپا در مورد کمبود دارو در اروپا گفت: ما با مشکل ذخیره داوریی در اروپا مواجه ایم چراکه این موضوع به وضعیت چین باز می گردد.

سی‌ان‌ان افزود: براساس گزارش «گروه دارویی اتحادیه اروپا» (PGEU) حتی تا پیش از شیوع ویروس کرونا، سراسر اروپا با کمبود دارو مواجه بود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون مقام‌های بهداشتی کشورهای سوئد و نروژ از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا موسوم به "کووید -۱۹" در این دو کشور واقع در منطقه اسکاندیناوی خبر می‌دهند.

مقام‌های بهداشتی سوئد اعلام کردند که شمار مبتلایان به این بیماری به ۱۳۷ نفر رسیده است درحالی که مجموع مبتلایان به این بیماری ویروسی در نروژ ۱۲۷ نفر اعلام شده است.

شمار مبتلایان در ایتالیا که به کانون صادرات بیماران کرونایی در اروپا تبدیل شده است به چهار هزار و ۶۳۶ نفر رسیده است.

همچنین شمار افرادی که در این کشور جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند نیز به ۱۹۷ نفر افزایش یافت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان ۶۷۰، فرانسه ۶۵۳، سوئیس ۲۱۴، و اسپانیا به ۴۰۲ مورد رسیده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها