سفر ژنرال حفتر به دمشق رسما تکذیب شد/ جزئیات پیام السیسی به اسد

سفر ژنرال حفتر به دمشق رسما تکذیب شد/ جزئیات پیام السیسی به اسد
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 20:00

منابع بلندپایه سوریه گزارش رسانه‌های سعودی مبنی بر سفر فرمانده گروه موسوم به" ارتش ملی لیبی" به دمشق را تکذیب کردند.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، منابع بلندپایه سوریه به روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" اعلام کردند که "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه از سرلشکر "عباس کامل" رئیس سازمان اطلاعات مصر، که هفته گذشته وارد سوریه شد، استقبال کرد.

این منابع همچنین ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر سفر محرمانه ژنرال "خلیفه حفتر" فرمانده نیروهای شرق لیبی به دمشق را تکذیب کردند.

به گفته منابع مذکور، سرلشکر کامل حامل پیامی از "عبدالفتاح السیسی" رئیس‌جمهوری مصر به بشار اسد درباره "سد النهضه" و اقدام ترکیه به اعزام شورشیان سوری به لیبی برای جنگیدن در کنار نیروهای دولت "وفاق ملی" به ریاست "فائز السراج" بود. السیسی همچنین در این پیام، بر حمایت مصر از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازگرداندن کرسی‌اش به آن تأکید کرده است.

پیشتر منابع دیپلماتیک در اتحادیه عرب اعلام کرده بودند که "عبدالمجید تبون" رئیس‌جمهوری الجزایر در دیدار با "احمد ابوالغیظ" دبیرکل اتحادیه عرب، بر ضرورت بازگشت سوریه به اقدام مشترک عربی و مشارکت رسمی آن در نشست بعدی اتحادیه عرب، که اواخر ژوئن در الجزایر برگزار خواهد شد، تأکید کرده است.

همین منابع تصریح کردند، رئیس‌جمهوری الجزایر موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و مشارکت آن در نشست بعدی این اتحادیه را در جریان سفر رسمی‌اش به ریاض و دیدارش با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی مورد بحث قرار داده و البته "مخالفتی" در این‌باره دیده نشده است.

پربیننده ترین خبرها