۱۴ روز قرنطینه در انتظار خارجی هایی که به پکن سفر کنند

۱۴ روز قرنطینه در انتظار خارجی هایی که به پکن سفر کنند
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 08:03

دولت چین که ابتدا قرنطینه ۱۴ روزه را برای مسافران ورودی از چند کشور با هدف کنترل ویروس کرونا وضع کرده بود اکنون این قانون را به مسافران ورودی از همه کشورهای خارجی تعمیم داده است.

العالم - کرونا در جهان

«جانگ چیانگ» معاون دفتر گروه پیشگیری و مهار مجتمع های مسکونی و معاون بخش سازمانی کمیته حزب کمونیست پکن اعلام کرد: غیر از اتباع کشورهای دارای وضعیت جدی شیوع ویروس کرونا، اتباع همه کشورهایی که کرونا در آن ها شایع شده است باید هنگام ورود به پکن به مدت ۱۴ روز تحت مراقبت و قرنطینه قرار گیرند.

وی افزود: اتباع خارجی که با پروازهای بین المللی به طور موقت و ترانزیت در دو فرودگاه بین المللی پایتخت شامل «شوئو دو» و «دا شینگ» توقف داشته باشند نیز باید تحت مدیریت سلامت قرار گیرند.

وضع این قانون به ان دلیل است که در روزهای گذشته ورود مسافران خارجی مبتلا به ویروس کرونا به چین افزایش یافته است به طوری که کمیسیون ملی بهداشت همچنین گزارش کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مبتلا به کرونا که از خارج از کشور به چین سفر کرده بودند شناسایی شدند که بر این اساس شمار خارجی هایی که به چین سفر کرده و به کرونا مبتلا هستند به ۸۵ نفر رسیده است.

بر اساس آمار در حال حاضر ۸۲۷ هزار نفر که از خارج از شهر به پکن بازگشته اند با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، در خانه هایشان قرنطینه هستند.

تا بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی، آمار کل موارد ابتلا به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۹۸۰ نفر رسید در حالی که ۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر پس از درمان از بیمارستان مرخص شده و سه هزار و ۱۷۳ بیمار هم جان خود را از دست داده‌اند.

در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز تاکنون در مجموع ۱۷۷ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است که ۱۲۹ مورد در ناحیه اداری ویژه هنگ کنگ، ۱۰ مورد در ناحیه اداری ویژه ماکائو و ۴۸ مورد در جزیره تایوان اعلام شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها