ارتفاعات عرمه، میدان جنگ بعدی رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها + فیلم

پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 09:23

در حمله ده ها گشتی صهیونیست به منطقه ارتفاعات العرمه در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها تن دچار حالت خفگی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در تازه ترین حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه ای جدید در فلسطین، یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و 50 تن دیگر مجروح شدند؛ نظامیان صهیونیستی در این حمله از گاز اشک آور و بمب های صوتی و گلوله های کائوچویی استفاده کردند؛ آنها همچنین شماری از جوانان را بازداشت کردند.

این درگیری در ارتفاعات العرمه نزدیک شهرک "بیته" واقع در جنوب نابلس به وقوع پیوست. رژیم صهیونیستی سعی می کند با دست اندازی بر این ارتفاعات، در آنجا اقدام به شهرک سازی کند.

صلاح الخواجا، عضو "کمیته مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی"، به خبرنگار العالم گفت: "ارتفاعات عرمه از 22 سال پیش مورد طمع اشغال گران و شهرک نشینان بوده است؛ آنها می کوشند با تأسیس شهرک جدید، مردم را در مقابل کار انجام شده قرار دهند، این منطقه یک منطقه تاریخی و باستانی است و ارتفاع آن به 860 متر از سطح دریا می رسد. لذا از مناطق مشرف و زیبا در شرق نابلس است."

ارتفاعات باستانی عرمه و دیگر مناطق اطراف نابلس و ده ها منطقه دیگر در کرانه باختری آماج تاراج رژیم صهیونیستی شده اند. این رژیم با نامگذاری این مناطق به عنوان مناطق "ج" در چارچوب طرح چند هفته پیش ترامپ، شروع به دست اندازی بر آنها کرده است، بر این اساس فلسطینی ها درگیری های تازه تری در مناطق جدیدتر ظرف چند هفته آینده در پیش دارند.

"عصام بکر"، دبیر کل نیروهای ملی و اسلامی گفته است که این تحرکات هم بخشی از تلاش رژیم اشغالگر برای دست اندازی بر مناطق بیشتر و در واقع بخشی از کارزار تبلیغاتی اسرائیل به منظور دست اندازی کامل بر کرانه باختری و نه فقط انضمام شهرک های غیر قانونی ساخته شده در خاک فلسطین.

این در حالی است که تل آویو شروع به اجرای معامله ترامپ کرده است و فلسطینی ها چاره ای ندارند جز اینکه به دنبال مکانیسمی برای مقابله باشند. جنگ آینده رژیم اشغالگر، بر فراز ارتفاعات بکر و دیت نخورده کرانه باختری است.

از نظر رژیم صهیونیستی این مناطق امتداد طبیعی این رژیم است و از مناطقی است که طبق معامله ترامپ ضمیمه رژیم صهیونیستی خواهد شد. بنابراین فلسطینی ها باید در مرحله پیش رو منتظر جنگ بر سر ارتفاعات یادشده باشند.

پربیننده ترین خبرها