پارلمان عراق درباره حملات هوایی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

پارلمان عراق درباره حملات هوایی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد
جمعه 23 اسفند 1398 - 18:51

عضو پارلمان عراق از آغاز طرح نمایندگان برای جمع آوری امضای به منظور تشکیل نشست اضطراری و اتخاذ موضع محکم و روشن در قبال نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا، خبر داد.

العالم- عراق

«جمال فاخر» روز جمعه در گفت و گو با السومریه نیوز گفت: سکوت در قبال تخلفات قبلی آمریکا و اکتفا به محکومیت و عدم اتخاذ موضع محکم و روشن در قبال آن باعث شد شیطان بزرگ در استبداد و استکبار و بی پروایی پایدار بماند تا جایی که پس از هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی، اقدام به هدف قرار دادن گسترده مقرهای حشدالشعبی و ارتش عراق می کند.
وی افزود: ادامه سکوت و اتخاذ موضع خجالتی باعث می شود که آمریکا جلوتر برود و آسیب ها بیشتر شود.
جمال فاخر گفت: وظیفه ملی ایستادگی جدی از سوی پارلمان و برگزاری جلسه اضطراری برای اتخاذ موضع روشن و جامع از تمامی صداهای ملی در قبال تخلفات آمریکا را لازم می کند و این چیزی است که ما با جمع آوری امضاها برای برگزاری جلسه اضطراری و بحث در مورد این تخلفات به دنبال آن هستیم.
وی تاکید کرد که وزارت خارجه، رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر موظف اند موضع سخت تری نسبت به بیانیه ها و محکومیت ها اتخاذ کنند و یک تصمیم ملی برای اقدام بین المللی با سازمان های ذیربط به منظور جلوگیری از این تجاوزها به طرق مختلف و مطابق با هنجارهای بین المللی باید گرفته شود.
هواپیماهای آمریکایی در پاسخ به حمله ساختگی روز چهارشنبه به پایگاه التاجی در شمال بغداد که باعث کشته شدن یک انگلیسی و دو آمریکایی شد، بامداد جمعه در مناطقی از عراق اقدام به حملات هوایی علیه مقرهای حشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق کردند که باعث کشته و زخمی شدن چندین نیروی امنیتی عراقی و شهروندان غیر نظامی شد.

این اقدام که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق منجر شد با محکومیت مقامات عراقی روبرو شد. برهم صالح رییس جمهوری عراق این اقدام را نقض حاکمیت ملی کشورش ارزیابی کرد و وزارت امور خارجه عراق هم سفرای انگلیس و آمریکا در بغداد را احضار کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها