لبنان برای مقابله با کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

لبنان برای مقابله با کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کرد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 10:57

نخست‌وزیر لبنان از تمام مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا در بالاترین وضعیت آماده‌باش قرار گیرند.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه خبری المیادین، حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان بعد از جلسه فوق العاده کابینه برای بررسی تدابیر مقابله با کرونا گفت: کشور ما تاکنون در کند کردن روند گسترش کرونا موفق بوده است. ما از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم از دولت و نهادهای آن حمایت کنند. لبنانی‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری در مقابله با بحران‌ها به همبستگی نیاز دارند. لبنان از طریق استراتژی علمی و عملی پیشگیرانه و تدابیر فوق العاده در کند کردن روند گسترش ویروس موفق بوده است.

از سوی دیگر منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از بسیج عمومی در کشور از روز یکشنبه تا ۲۹ مارس خبر داده بود.

دولت لبنان از شهروندان خواسته در منازلشان بمانند و جز برای ضرورت بیرون نیایند.

لبنان فرودگاه بین المللی بیروت و تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی را از چهارشنبه تا ۲۹ مارس بسته است.

تنها نیروهای یونیفل و هیئت‌های دیپلماتیک در لبنان و نهادهای بین المللی و هواپیماهای ترابری و کارکنان شرکت‌های مرتبط با عملیات حفاری در بلوک شماره۴ از تدابیر دولت مستثنی هستند.

دولت به لبنانی‌ها و اعضای خانواده‌هایشان که کارت اقامت ندارند و کسانی که کارت اقامت در لبنان دارند اجازه داده تا تاریخ ۱۸ مارس به کشور بازگردند به شرط اینکه مبتلا به کرونا نباشند.

این تصمیم شامل کشورهایی که سفر به آن‌جا ممنوع شده مثل فرانسه، مصر، سوریه، عراق، آلمان، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، ایران و چین و کره جنوبی نیست.

دولت تصمیم گرفته ادارات و نهادهای عمومی، شهرداری‌ها، اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی و رسمی و مهدکودک‌ها را ببندد. همچنین فعالیت شرکت‌ها و نهادهای خصوصی و فروشگاه‌های تجاری را تعلیق کرده است به جز شرکت‌هایی که کارشان انبار و فروش مواد غذایی است.

به دنبال اعلام بسیج عمومی از سوی کابینه لبنان اداره جمعیت بانک‌های لبنانی اعلام کرده که امروز دوشنبه تمام شعب بسته خواهند شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان یکشنبه اعلام کرده بود اوضاع این کشور وضعیت فوق العاده پزشکی و بسیج عمومی را می‌طلبد.

عون از لبنانی‌ها خواست به توصیه‌های پزشکی پایبند باشند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها