بحران کرونا در آمریکا/ احتکار مواد ضدعفونی‌کننده توسط دو برادر آمریکایی

بحران کرونا در آمریکا/ احتکار مواد ضدعفونی‌کننده توسط دو برادر آمریکایی
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 13:44

رسانه‌ها گزارش دادند که دو برادر آمریکایی پس از تحقیق و تفحص دادستانی، به خاطر احتکار ۱۷ هزار و ۷۰۰ بطری مواد ضدعفونی کننده آنتی ویروس، مجبور به اهدای آنها به خیریه شدند.

العالم ـ آمریکا

مت کولوین (Matt Colvin) پس از انتشار مقاله نیویورک تایمز با عنوان "او ۱۷ هزار و ۷۰۰ بطری مواد ضدعفونی دارد و جایی برای فروش آنها ندارد" به عنوان تبهکار دوران شیوع ویروس کرونا شناخته شد. تمامی فروشگاه های سراسر آمریکا که تجهیزات مهم مربوط به ویروس کویید-۱۹ می فروشند، عکسی از کولوین خشمگین در حالیکه در کنار جعبه های مواد ضدعفونی کننده ایستاده، در جلوی قفسه های موارد ضدعفونی کننده گذاشته اند.

کولوین در خصوص ماجرای پیش آمده توضیح می دهد که چگونه «نوح کولوین» برادرش ۱۳۰۰ مایل به اطراف ایالت تنسی و ایالت کنتاکی سفر کرده و باقیمانده مواد ضدعفونی کننده دست و دستمال مرطوب های آنتی باکتریال را خریداری کرده است. سپس به خانه رفت و از آنجا محصولات خود را به صورت آنلاین در سایت آمازون به قیمت ۸ تا ۷۰ دلار به فروش رساند.

«هربرت اسلاتری»(Herbert Slattery) دادستان کل ایالت تنسی، در بیانیه ای گفت: "ما در این برهه استثنایی، قیمت های بالا و باور نکردنی را تحمل نمی کنیم و برای جلوگیری از این اقدام برخوردهای شدیدی انجام خواهیم داد. وی افزود: در طول بحران کرونا، از شما می خواهیم که فعالیت های مشکوک را به بخش امور مصرف کننده گزارش دهید و از تهدید افراد یا مشاغل مشکوک بپرهیزید. تیم ما شکایات را از نزدیک بررسی می کند و ما آماده هستیم تا برای محافظت از تنسی اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، در آمریکا افزایش قیمت در مواقع اضطراری غیرقانونی است و افراد می توانند اینگونه اقدامات را به دفاتر دادستانی کل کشور گزارش دهند.

پربیننده ترین خبرها