اعتراض دوباره حماس به ریاض؛ توجیهی برای بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان وجود ندارد

اعتراض دوباره حماس به ریاض؛ توجیهی برای بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان وجود ندارد
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 13:57

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، تغییر در روابط این جنبش و عربستان سعودی از سوی طرف مقابل ایجاد شده و حماس هیچ توجیهی برای بازداشت و محاکمه فلسطینی‌ها در ریاض نمی‌یابد.

العالم - فلسطین اشغالی

«حسام بدارن» عضو دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد، حماس تأثیر و حضور داخلی میدانی، سیاسی و نظامی دارد و در خارج نیز یک قدرت سیاسی بزرگ و دارای روابط قدیمی و محکم با بسیاری از کشورهاست.

بر اساس گزارش «الشرق» قطر، وی گفت، حماس برای خود منافع حزبی ندارد بلکه به خاطر منافع ملت فلسطین و شکست محاصره نوار غزه تلاش می‌کند.

بدارن در ادامه روابط حماس با عربستان سعودی را نیز مثبت خواند و افزود: از طرف ما چیزی اتفاق نیفتاده که این رابطه تغییر کند؛ تغییر از طرف مقابل آمده است و ما توجیهی برای بازداشت فلسطینی‌ها نمی‌بینیم.

عرستان سعودی بیش از شصت فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مسأله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل «کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن» به این افراد وارد کرده است.

عربستان سعودی در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی در باره تاریخ فلسطین ذکر کرده است .

بدران در رابطه با آشتی داخلی فلسطین هم گفت، جنبش فتح در این موضوع تعلل می‌کند و درخواست دارد دیدار تنها میان فتح و حماس و بدون حضور گروه فلسطینی دیگری انجام شود.

وی در واکنش به برخی خبرها مبنی بر اینکه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که در حال حاضر در خارج به سر می‎برد، قصد ندارد به غزه برگردد؛ گفت، این خبرها کذب است و هنیه به عنوان رهبر حماس در حال ایفای نقش خود است.

بدران در پایان به شیوع کرونا نیز پرداخت و گفت، حماس شدیدا به سلامتی ملت فلسطین اهمیت می‌دهد و این موضوع را در بالاترین سطح پیگیری می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها