خطر ترامپ و بن‌سلمان کمتر از خطر "کرونا" نیست

خطر ترامپ و بن‌سلمان کمتر از خطر
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 21:08

ویروس کرونا بی‌رحمانه و بی‌وقفه جهان را درمی‌نوردد و منحصر به یک کشور، ملیت یا نژاد خاصی نیست و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته و حیات در کره زمین را تهدید کرده است، افزون بر این، کرونای هراس‌افکن ضربات سختی به اقتصاد جهان وارد کرده و وضعیت را در حالت هشدار قرار داده است.

العالم- جهان

جهان متقاعد شده است که ویروس کرونا، که" دونالد ترامپ" در ابتدا سعی کرد با "چینی" خواندن این ویروس، از میزان خطر آن بکاهد و گفت که هرگز به آمریکا نمی‌رسد، ویروسی خطرناک است و حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جهانیان بخواهد از شرّ آن خلاص شود باید آستین‌شان را بالا بزنند و تمامی امکانات‌شان را برای مقابله با آن به‌کار ببندند و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست.

جهان همچنین معتقد است که برای مقابله با این خطر کُشنده، کشورها بایستی اختلافات سیاسی‌ و اقتصادی‌‌شان را کنار بگذارند و ملاحظات و استاندارهای بشردوستانه را مقدم بر ملاحظات سیاسی قرار دهند. همگی سوار یک کشتی شده‌ایم؛ این کشتی یا به سلامت به ساحل می‌رسد و یا غرق می‌شود که در این‌صورت هیچ‌کسی نمی‌تواند برهد.

علم به این واقعیت باعث شد که بسیاری از کشورهای جهان صدای اعتراض‌شان را علیه سیاست غیرانسانی و غیراخلاقی آمریکا بر ضد مردم ایران، بلند کنند؛ چرا که آمریکا با تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده، حتی از دسترسی این کشور به دارو و تجهیزات پزشکی خودداری می‌کند در حالی‌که ملت‌های جهان و ملت ایران با بیماری کرونا، که بشریت را تهدید می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

چین و روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی، اسلامی و عربی اصرار آمریکا بر ادامه تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در چنین شرایطی را به مثابه جنایت علیه بشریت عنوان کرده و خواستار لغو فوری این تحریم‌ها و فروش نفت ایران و همچنین دسترسی آن به نظام بانکی جهانی شده‌اند.

به دلیل این تحریم‌های ظالمانه‌، که ملت ایران را از درآمدهای نفت و دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی در این شرایط بحرانی محروم کرده است، بیماری کرونا جان صدها شهروند ایرانی را گرفته و حدود 17 هزار تن دیگر را مبتلا کرده است. در حالی‌که دولت ترامپ با استفاده از اهرم کرونا، در تلاش است ملت ایران را تن به تسلیم به سیاست‌های خود وادارد. این موضوع را می‌توان در اظهارات اخیر ژنرال "کنت مکنزی" فرمانده نیروهای تروریستی "سنتکام" به وضوح دید که با خوشحالی گفته است که این ویروس ایرانی‌ها را قلع و قمع می‌کند!!.

اگر ما رهبران صهیونیستی در فلسطین اشغالی را مستثنی کنیم تنها یک نفر سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ را تایید و همراهی می‌کند و با دستاویز قرار دادن ویروس‌ها، از آنها در راستای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند و او کسی نیست جز "محمد بن‌سلمان" ولیعهد عربستان سعودی، که به مرض "ایران‌هراسی" دچار است؛ مرضی که نمی‌گذارد او مانند دیگر افراد با ملت ایران ابراز همدردی کند.

در زمانی‌که بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اختلافات سیاسی‌شان با ایران را کنار گذاشته‌اند و به ایران کمک‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا ارسال کرده‌اند و طی تماس تلفنی‌شان با مسئولان ایرانی، با ملت ایران در چنین شرایط دشوار ابراز همدردی کرده‌اند ولی بن‌سلمان حتی رسانه‌های خبری کشورش را از همدردی با ملت ایران منع کرده است و این امر برگرفته از عقده‌های او علیه ایرانی‌هاست.

ناگفته نماند که ترامپ و بن‌سلمان هیچ جایگاه و محبوبیتی در میان افکار عمومی جهان ندارند و حتی در میان ملت‌های کشورهای‌شان شخصیتی منفور تلقی می‌شوند که مواضعی غیراصولی و موذیانه و مخرب دارند و این ملت‌ها هیچ تفاوتی میان خطر بن‌سلمان و ترامپ با خطر ویروس‌ کرونا قائل نیستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها