خروج ائتلاف آمریکایی از عراق به بهانه ویروس کرونا

خروج ائتلاف آمریکایی از عراق به بهانه ویروس کرونا
جمعه 1 فروردين 1399 - 11:52

ائتلاف آمریکایی که در پی حملات راکتی اخیر به پایگاه‎های آنها در عراق تصمیم به ترک خاک این کشور گرفته‌ است، اعلام کرد که خروج نیروهایش در راستای «اجرای طرح پیشگیری از شیوع کرونا» آغاز شد.

العالم - عراق

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول ائتلاف آمریکا در رابطه به علت خروج نیروهای آنها از عراق گفت که ارتش عراق همه فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را از اوایل مارس جاری به منظور کاهش خطر شیوع کرونا کاهش داده است.

مسئول ائتلاف آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما در مرحله دیگری از تعلیق فعالیت‌های آموزشی قرار داریم و به نیروهای خود می‌گوییم که نیازی به حضور آنها در عراق نیست.

همزمان حدود 300 نظامی عضو ائتلاف به اصلاح ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا هفته جاری از پایگاه نظامی عراق در منطقه مرزی «القائم» استان الانبار واقع در مرز عراق و سوریه خارج شدند و قرار است نیروهای آنها تا پایان آوریل آینده از دو پایگاه القیاره و کرکوک در شمال عراق خارج شوند.

خروج ائتلاف آمریکایی به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حالی آغاز شده که پایگاه های این ائتلاف در عراق طی روزهای اخیر هدف حملات راکتی قرار گرفت و تعدادی از نیروهای آن کشته شدند.

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی «التاجی» در شمال بغداد در ۱۱ مارس، به کشته شدن یک نیروی ارتش آمریکا، یک سرباز و یک مددکار و همچنین یک سرباز انگلیسی عضو ائتلاف به اصلاح ضد داعش منجر شد.

از سوی دیگر، پارلمان عراق دو روز پس از جنایت آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و سایر همراهانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی را تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها