حمله تروریستی در افغانستان ۲۵ کشته بر جای گذاشت

حمله تروریستی در افغانستان ۲۵ کشته بر جای گذاشت
جمعه 1 فروردين 1399 - 12:56

 خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان  گزارش داد که حمله مهاجمان مسلح به یک پاسگاه پلیس در این کشور حداقل ۲۵ کشته برجای گذاشت.

العالم - آسیا

براساس این گزارش، عطا جان حق بیان، رئیس شواری ولایتی زابل در جنوب این کشور گفت که در پی حمله مهاجمان به یک پاسگاه مشترک پلیس و ارتش در این ولایت، ۲۵ تن جان باختند.

وی با نسبت دادن این حمله تروریستی به گروه طالبان گفت که ۸ تن از نیروهای پلیس زابل که به تازگی به طالبان پبوستند در این حمله دست داشتند.

به گفته رئیس شواری ولایتی زابل این دسته از نیروهای پلیس جزو نفوذی های طالبان بودند که همراه با جنگ افزارهایشان به این گروه پیوستند.

رحمت الله یارمال، فرماندار زابل نیز در این خصوص گفت که نفوذی های طالبان ساعت ۳ بامداد به وقت محلی در حالی که همکارانشان خواب بودند به روی آنها آتش گشودند.

آذرماه گذشته 7 عامل نفوذی طالبان ۲۵ نیروی دولتی را در منطقه «نوده» در شهرستان قره باغ کشته و یک تانک آنها را نیز به غنیمت گرفته و اقدام به فرار کرده بودند.

یک روز قبل نیز یک عامل نفوذی طالبان در استان زابل افغانستان در یک پاسگاه در بزرگراه کابل- قندهار هفت سرباز پلیس را کشته و از محل حادثه فرار کرد.

سیگار، اداره بازرس ویژه آمریکا حدود یک ماه پیش در گزارشی اعلام کرد که امسال ۳۰ حمله خودی در درون نیروهای افغان رخ داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها