سوریه وارد دهمین سال پایداری شد

سوریه وارد دهمین سال پایداری شد
جمعه 1 فروردين 1399 - 18:08

سوریه در حالی وارد دهمین سال پایداری خود شده که تاریخش را با خون شهدایش و شهدای مقاومت نگاشته است.

العالمسوریه

دکتر قاسم حدرج کارشناس روابط بین الملل در این باره به شبکه خبری العالم گفت: طرفهای زیادی از گردونه تجاوز به سوریه خارج شدند اما مثلث شرارت آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه همچنان به شرارت ادامه داده و در این گردونه باقی ماندند ولی سوریه با حکمت و مقاومت خود توانست پیروز شود.

وی افزود: امروز همان کشورهایی که به سوریه تجاوز کردند می خواهند دوباره با دمشق رابطه برقرار کنند چرا که دریافتند به خاطر این تجاوز خودشان بودند که ضرر کردند و حالا می خواهند با تلاش برای برقراری رابطه با دمشق در واقع جلوی ضرر بیشتر خود را بگیرند.

دکتر احمد قلعه جی دیگر پژوهشگر سیاسی گفت: تجاوز به سوریه، رییس جمهور این کشور را به این دلیل که وی رییس است، هدف قرار نداد بلکه وی را هدف قرار داد به خاطر اینکه از مردم سوریه است و مانع تحقق توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آرمان فلسطین، مقاومت، ایران و حزب الله شد و سوریه را به عنوان دروازه محور مقاومت در منطقه حفظ کرد.

وی افزود: شماری از کشورهای عربی دچار این توهم شده بودند که نظام سوریه در چارچوب به اصطلاح بهار عربی سرنگون خواهد شد اما وقتی با شکست مواجه شدند همراه با سایر کشورهای متجاوز کوشیدند به طور پنهانی با سوریه تماس برقرار کنند که البته نظام دمشق نپذیرفت و برقراری هر گونه رابطه با آنان را منوط به توقف تجاوز و پایان دادن به حمایت از گروه های تروریستی کرد.

دکتر قاسم حبیش کارشناس امور روسیه نیز گفت: جنگ در سوریه ادامه خواهد یافت به این دلیل که آمریکا می خواهد از طریق آن اهدافش را محقق کند مانند وقتی که گفت جنگ علیه گروه تروریستی وهابی داعش در عراق 30 سال ادامه خواهد یافت که ثابت کرد می خواهد برای تحقق اهدافش، تا سالها به بحران سازی در منطقه ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها