پشت پرده سیاسی کردن "کرونا" در برخی رسانه‌های لبنان

پشت پرده سیاسی کردن
شنبه 2 فروردين 1399 - 17:21

برخی رسانه‌‌ها و نیروهای سیاسی در لبنان با سیاسی کردن ویروس کرونا و دخیل دانستن یک طرف خارجی در دلایل شیوع این بیماری، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

العالم- لبنان

مشخص بود که در اوایل ماه جاری میلادی، برخی رسانه‌های خبری وابسته به ائتلاف "14 مارس" در لبنان و نیز شماری از چهره‌های سیاسی اخباری جعلی، غیر حرفه‌ای و به‌دور از شفافیت درباره منبع ویروس کرونا در لبنان، که روندی صعودی داشت، نشر و منبع آن را هواپیمای ایرانی حامل مسافرانی از این کشور به لبنان ادعا می‌کردند.

با استناد به اطلاعات ویژه "العالم" و بعد از پیگیری این مسئله از یک منبع رسمی در وزارت بهداشت لبنان، مشخص شد که تنها یک مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و این زن حدودا 40 ساله توسط صلیب سرخ لبنان و با همراهی تیم پزشکی این وزارتخانه به بیمارستان دولتی منتقل و برای درمان در این بیمارستان قرنطینه شد که در نهایت او، با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد. همچنین دیگر سرنشینان هواپیما شناسایی شدند و با نظارت تیم‌های تخصصی پزشکی وزارتخانه، مجبور به قرنطینه خانگی شدند. به نظر می‌رسد چند روز قبل از ورود هواپیمای ایرانی، یک هواپیما از مقصد اروپا مشخصا از ایتالیا و هواپیماهایی از فرانسه، آلمان و اسپانیا پروازهایی به لبنان داشتند؛ امری که باعث شیوع شتابنده این ویروس شد و طبق بیانیه‌های وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به این ویروس در مناطق مشخصی از لبنان به‌ویژه در بیروت شرقی (بخش شرقی پایتخت) سیر صعودی پیدا کرد.

اظهارات وزیر بهداشت لبنان در نشست شورای وزیران بر بهره برداری سیاسی در این پرونده علیه ایران تاکید دارد، وزیر بهداشت لبنان در این جلسه خواستار جداسازی دو منطقه جبیل و عمشیت در شرق پایتخت از طریق تاکید بر تحقیق و پیگیری شمار مبتلایان توسط تیم های تیم رصد همه گیرشناسی بیماری کرونا در وزارت بهداشت شد.

وزیر بهداشت لبنان در این جلسه تاکید کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته شمار زیادی از مسافرانی که از کشورهای اروپایی وارد لبنان شده اند قرنطینه نشده و حتی خود را برای انجام آزمایش کرونا معرفی نکردند، بر این اساس، از طریق اولین شخص مبتلا به کرونا که در لبنان درگذشت فاش شد که برخی از افرادی که در سفر به ایتالیا حضور داشتند این ویروس را به شدت در لبنان گسترش دادند، همین مسئله باعث ایجاد وضعیت اضطراری بهداشتی و بسیج عمومی در کلیه مناطق لبنان بود.

ناظران بر این عقیده هستند که برخی گروهها و اشخاص سعی کردن تا با دست آویز قرار دادن ویروس کرونا از آب گل آلود ماهی گرفته و با تحریک افکار عمومی به روابط ایران و لبنان آسیب بزنند، برخی از رسانه ها و شبکه تلوزیونی لبنانی که از سوی طرف های خارجی و داخلی معلوم الحالی حمایت مالی می شوند نیز به این هجمه ها علیه ایران دامن زدند.

از سوی دیگر، برخی کشورهای اروپایی در ابتدای ظهور ویروس کرونا درخصوص شیوع این ویروس با پنهانکاری، آمار مبتلایان را اعلام نکردند، این درحالی است که از روز اول شیوع کرونا در ایران آمار و ارقام به صورت رسمی اعلام شد و اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص اتخاذ شد.

پربیننده ترین خبرها