دیدبان حقوق بشر: دولت مصر به شکنجه کودکان زندانی پایان دهد

دیدبان حقوق بشر: دولت مصر به شکنجه کودکان زندانی پایان دهد
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 17:12

سازمان دیدبان حقوق بشر با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی مصر رفتار بسیار نامناسبی با کودکان زندانی دارند، از قاهره خواست که به زندانی کردن این کودکان پایان دهد.

العالم - مصر

سازمان دیدبان حقوق بشر گزارش مبسوطی درباره شکنجه کودکان و رفتار ناشایست نیروهای امنیتی مصر با زندانیان منتشر کرده است.

این سازمان گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر، کودکان را بازداشت و شکنجه می‌کنند و در برخی موارد، کودکان ناپدید می‌شود.

در گزارش این سازمان آمده است که نیروهای امنیتی مصر از روشهای مختلفی برای شکنجه کودکان استفاده می‌کنند که مهمترین آن، غرق مصنوعی و برق‌گرفتگی است.

دیدبان حقوق بشر خطاب به دولت مصر گفت که قاهره باید «در تمامی پرونده‌هایی که در آن، کودکان محکوم به اعدام شده‌اند، به صورت کامل بازبینی کرده و در حُکمها علیه آنان، تخفیف قائل شود، عاملان شکنجه و بدرفتاری با کودکان به ویژه در میان نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش را بازخواست و هر گونه محاکمه نظامی کودکان را ممنوع اعلام کند».

در ادامه این توصیه‌ها آمده است: «دولت مصر ارجاع کودکان به دادگاههای نظامی را به تعویق بیاندازد یا آنها را آزاد کند، اجرای هر قانونی را که اجازه پیگرد قانونی کودکان می‌دهد، به حالت تعلیق درآورد. تضمین دهد که کودکان بازداشت نشود و تمامی کودکان بتوانند به کتابهای درسی و آموزشی دسترسی داشته باشند».

این نهاد بین‌المللی از کمیساریای اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و تمام کشورهای حامی مصر خواست که «کمک به همه نیروهای دولت مصر از جمله کمک به ارتش، پلیس، سرویس امنیتی ملی را تعلیق کنند زیرا این طرف‌ها، مسئول تجاوزات گسترده، هدفمند و خطرناک علیه حقوق بشر هستند».

دیدبان حقوق بشر تأکید کرد که کشورهای مذکور باید به دولت مصر اعمال فشار کند تا اقدامات واقعی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر که نیروهای امنیتی مصر انجام می‌گیرد، انجام دهند.

این سازمان از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که «تجاوزاتی را محکوم کنند که در مراکز بازداشتی مصر صورت می‌گیرد، از جمله نقض حقوق کودکان».

دیدبان در پایان خاطر نشان کرد، دولت مصر باید به ربایش، شکنجه، بدرفتاری، بازداشت، محاکمه‌های ناعادلانه زندانیان به ویژه کودکان پایان دهد و عاملان این تجاوزات را بازخواست کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها