نیروهای ترکیه برای دومین روز متوالی آب شرب «الحسکه» سوریه را قطع کردند

نیروهای ترکیه برای دومین روز متوالی آب شرب «الحسکه» سوریه را قطع کردند
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 21:50

خبرگزاری رسمی سوریه می‌گوید در شرایط دنیاگیری کرونا، ترکیه و مزدورانش پمپاژ آب شرب از یک نیروگاه در راس العین برای مردم شهر الحسکه را برای دومین روز متوالی قطع نگاه داشتند.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که ترکیه و مزدورانش از میان عناصر تروریستی برای دومین روز متوالی به اقدامات تروریستی خود علیه غیرنظامیان در شهر الحسکه و حومه آن با قطع آب این مناطق ادامه می‌دهند.

به گزارش سانا در شرایطی که مردم برای مقابله با کرونا به نظافت و شستشو نیاز دارند نیروهای اشغالگر ترکیه پمپاژ آب شرب از ایستگاه علوک ریف راس العین به شهر الحسکه و شهرک‌های مسکونی حومه آن را قطع کردند.

«محمود العکله» مدیر کل اداره آب الحسکه به سانا گفت: «رژیم ترکیه و مزدوران تروریست آن همچنان پمپاژ آب شرب ایستگاه علوک ریف راس العین به شهر الحسکه و شهرک‌های مسکونی توابع آن را قطع نگاه داشته‌اند و این در حالی است که برق مناطق تحت کنترل مزدوران ترکیه از نیروگاه مبروکه تامین می‌شود و مقداری از برق تولید شده در سد تشرین به منطقه راس العین اختصاص پیدا می‌کند».

العکله گفت در صورتی که نیروهای اشغالگر ترکیه همچنان مانع پمپاژ آب از نیروگاه علوک شوند اداره آب، نیروگاه الحمه در سد شرقی را تجهیز کرده است و انتظار می‌رود ظرف دو روز آینده راه اندازی شود».

او تاکید کرد: «اقدامات رژیم ترکیه در این شرایط اضطراری که نیازهای مردم به نظافت و ضد عفونی برای مقابله با ویروس کرونا بیش‌تر است، تروریستی است».

ترکیه و مزدورانش با قطع پمپاژ آب از نیروگاه علوک، آب شرب بیش از 600 هزار نفر از جمعیت شهر الحسکه، تل تمر و شهرک‌های مسکونی اطراف آن را قطع کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها