روحانی: آب گل آلود شما را نمی خواهیم.. فقط از چشمه دور شوید

روحانی: آب گل آلود شما را نمی خواهیم.. فقط از چشمه دور شوید
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 21:52

رییس جمهور ایران ادعاهای آمریکا برای کمک به ایران برای مبارزه با کرونا را دروغی بزرگ توصیف کرد و گفت امریکا آب زلال چشمه را از ما منع می کند و به ما یک لیوان آب گل آلود تعارف می کند.

العالم ـ ایران

حسن روحانی امروز دوشنبه در سخنانی در برابر هیات دولت گفت: 'ما لیوان آب گل آلودی که آمریکا می دهد را نمی خواهیم. تمام آنچه که می خواهیم آن است که چشمه ها را نبندد'. وی اظهار داشت که امریکا هم برای فروش نفت ایران و گردش بانکی ایران و هم برای دارو و برای غذا و مواد اولیه و هم برای اشتغال مشکل ایجاد کرده است. آمریکا همچنین دشواری مبارزه با کرونا در ایران را چند برابر کرده است. تروریسم آمریکا و سیاستهای نادرستش امروز برای همگان روشن تر شده است.

اگر جهان بخواهد از خطرات ویروس کرونا خلاص شود می بایست دولت تندروی امریکا را تحت فشار قرار دهد تا تحریم های ظالمانه را علیه ملت ایران به طور کامل بردارد. تا زمانیکه آمریکا دست به جنایتهای خود در ممانعت از ورود دارو به ایران می زند، جهان از شر ویروس کرونا خلاص نخواهد شد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با روزنامه برزیلی 'فویا د سائو پائولو' تروریسم آمریکا را مانع مقابله کارساز و سازنده ایران با ویروس کرونا دانست. ایران، به گفته ظریف، به سبب تحریم ها، مواد لازم برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی را در اختیار ندارد. ایران حتی اگر توان مالی لازم را داشته باشد اما تحریم ها مانع از آن می شوند که بتواند داروها و تجهیزات لازم را خریداری کند. محدودیت های بانکی و مالی اعمال شده تمایزی میان خرید کالا برای خدمات بشردوستانه و یا خرید کالا برای اهداف دیگر قائل نیست. همه بانک ها تجارت با ایران را یک ریسک می دانند و از این امر خودداری می کنند.

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران امروز به تروریسم درمانی رسید که از نقطه نظر قوانین بین المللی یک جنایت علیه بشریت به شمار می آید. شرکتهای اروپایی که تجهیزات پزشکی تولید می کنند، تجارت خود با ایران را به سبب تهدیدات آمریکا متوقف کردند. آنها از ترس تحریمهای آمریکا، مایحتاج ایران در عرصه پزشکی را به این کشور نمی فروشند.

به رغم انتقادات گسترده جهانیان از باند ترامپ و درخواست برای پایان دادن به جنایتهای وحشیانه غیرانسانی علیه ملت ایران، اما ترامپ و دولت افراط گرایش به این درخواستها پاسخی نمی دهند. زیرا امریکا همان طور که ایت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی آن را توصیف کرد، خبیث ترین دشمن ایران است و مسئولانش دروغگو و گستاخ و طماع و ظالم و تروریست هستند. تمام خصلتهای زشت در آنها گرد آمده است و نمی توان به ادعاهای مسئولان آمریکایی اعتماد کرد؛ زیرا خود به ساخت و انتشار ویروس کرونا متهم هستند.

پربیننده ترین خبرها