کرونا؛ هند یک ایالت بزرگ را قرنطینه کرد

کرونا؛ هند یک ایالت بزرگ را قرنطینه کرد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 07:48

تاکنون در هند ۴۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، همزمان با افزایش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در منطقه پرجمعیت آسیای جنوبی، دولت هند پروازهای داخلی را متوقف و در یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌های این کشور مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد.

تاکنون در هند ۴۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده ولی کارشناسان هشدار می‌دهند ممکن است این موارد به شدت افزایش یابد و سیستم ضعیف بهداشت عمومی کشور را کاملا فلج کند.

روز دوشنبه یک مرد ۵۴ ساله که به هیچ کشور خارجی سفر نکرده بود در اثر ابتلا به کرونا درگذشت و به گفته مقامات مسئول این نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در داخل این کشور از مدت‌ها پیش شروع شده است.

از روز دوشنبه مقررات منع رفت و آمد و قرنطینه در شهر دهلی به اجرا گذاشته شد که قرار است حداقل تا پایان ماه جاری میلادی (۱۱ فروردین) ادامه پیدا کند.
دولت دستور قطع پروازهای مسافربری داخلی و همینطور پروازهای بین‌المللی از نیمه شب دوشنبه را صادر کرد. تعداد مسافران پروازهای داخلی در هند سالانه حدود ۱۴۰ میلیون نفر است.

حرکت قطارها در تمامی شبکه راه‌آهن هند که شریان اصلی انتقال مسافر و کالاست متوقف شده و همزمان با تعطیلی اکثر کارخانه‌ها و موسسات اقتصادی کارگران مهاجر برای بازگشت به محل زندگی خود به ایستگاه‌های قطار هجوم آوردند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفته بسیاری از مردم وضعیت قرنطینه را جدی نمی‌گیرند. او در توئیتی نوشت: «لطفا از جان خود و خانواده خود محافظت کنید و توصیه‌ها را جدی بگیرید.»

وزیر اعظم ایالت مهاراشترا که مرکز آن شهر بمبئی (مومبای) و از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های کشور است و بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارد، برای مجبور کردن مردم به ماندن در خانه اعلام کرد که از روز سه‌شنبه در این ایالت مقررات منع رفت و آمد به اجرا گذاشته خواهد شد.

او گفت: «با وجود تقاضاهای مکرر مردم مقررات را رعایت نمی‌کنند. این حکومت را مجبور کرده تا مقررات منع رفت و آمد را اجرا کند.»

اما به گفته یک مقام محلی بازار بورس اصلی هند که در شهر بمبئی قرار دارد باز خواهد ماند. چاپ روزنامه‌های محلی در این شهر به دلیل توقف فعالیت شبکه توزیع و تعطیلی محل فروش روزنامه‌ها متوقف شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها