صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی جهان منفی می‌شود اما سال آینده بهبود می‌یابد

صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی جهان منفی می‌شود اما سال آینده بهبود می‌یابد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 08:27

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد انتظار می‌رود اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی رشد منفی ۱.۵ درصدی را تجربه کند.

العالم - به نقل از رویترز، این نهاد مالی بین‌المللی -- که مقر آن در پاریس قرار دارد -- با انتشار گزارشی می‌گوید ویروس کرونا جهان را وارد رکود می‌کند، به طوری که در سال جاری رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما این شاخص در سال آینده میلادی دوباره مثبت خواهد شد.

کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در این خصوص اعلام کرد، صدمات انسانی همه‌گیر شدن ویروس کرونا از حد خارج شده و همه کشورها باید دست در دست هم برای مبارزه با آن تلاش کنند.

وی دقیقا نگفت اقتصاد جهان تا چه حد سقوط خواهد کرد، اما موسسه بین‌المللی مالی، مستقر در پاریس، اعلام کرد انتظار می‌رود اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی رشد منفی ۱.۵ درصدی را تجربه کند.

در پیش‌بینی قبلی موسسه بین‌المللی مالی که اکتبر پارسال منتشر شد، رشد اقتصادی جهان برای سال جاری میلادی مثبت ۲.۶ درصد گزارش شده بود.

رئیس صندوق بین‌المللی پول بعد از حضور در نشست وزرای اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان گفت تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان چشمگیر خواهد بود، اما زمانی که متوقف شد، رشد اقتصادی جهان در سال آینده با سرعت بیشتری از سر گرفته خواهد شد.

او همچنین از تدابیر بسیاری از کشورها برای تقویت سیستم بهداشتی خود قدردانی کرد و از بانک‌های مرکزی خواست تا سیاست تسهیل اعطای کمک‌های اقتصادی را در پیش بگیرند.

به گفته جیورجیوا، کشورهای قدرتمند شرایط بهتری برای مبارزه با کرونا دارند، اما کشورهای در حال پیشرفت و فقیر با چالش‌هایی مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها