آمریکا خواستار تعویق برگزاری المپیک توکیو شد

 آمریکا خواستار تعویق برگزاری المپیک توکیو شد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 09:04

کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا نظر خود را در مورد به تعویق انداختن بازی‌های توکیو در برابر ویروس کرونا اعلام کرد.

العالم - آمریکا

اگرچه کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا هنوز از کمیته بین المللی المپیک تقاضا نکرده است که بازی‌های ۲۰۲۰ در زمان دیگری برگزار شود و باوجود درخواست‌های فدراسیون‌های دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک، مسئولان بازی‌های المپیک آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به تعویق انداختن مناسب‌ترین راه است.

کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا اعلام کرد از میان ۴ هزار ورزشکار آمریکایی که از آن‌ها نظرسنجی شد، هزارو ۷۸۰ تن به سوالات پاسخ دادند. ۶۸ درصد این افراد معتقدند اگر بازی‌ها در همان زمان پیش بینی شده ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت برگزار شود حقوق ورزشکار تضمین شده نخواهد بود.

حدود ۶۵ درصد ورزشکاران اعلام کردند در پی تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با همه گیری آمادگی آن‌ها برای بازی‌های المپیک به شدت مختل شده است. ۲۵ درصد آن‌ها نیز اعلام کردند به هیچ وجه نمی‌توانند تمرین کنند.

اگرچه ۸۷ درصد ورزشکاران اعلام کردند فاصله اجتماعی و برای برخی نیز قرنطینه تمرین را دشوار کرده است، اما کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها تاکید کردند بدون مشکل می‌توانند به تمرینات خود ادامه دهند.

در نهایت حدود دو سوم ورزشکارانی که در این نظرسنجی شرکت کردند تاکید کردند ادامه تمرین می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد.
از دیگر نگرانی‌های ورزشکاران حفظ سلامت روحی و روانی است.

کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا اعلام کرد مهمترین جمع بندی ما این است که اگرچه مشکلات سلامت کنونی تا پایان تابستان از میان برداشته خواهد شد، اما اختلالات گسترده مرتبط با تمرینات، کنترل دوپینگ و روند بازی‌های انتخابی برای کسب سهمیه نمی‌تواند به طور رضایت بخشی از میان برداشته شود.

این کمیته افزود ما کمیته بین المللی المپیک را تشویق می‌کنیم همه تدابیر لازم را برای تضمین آنکه بازی‌ها در شرایطی ممطئن و برابر برای همه رقیبان برگزار شود اتخاذ کند.

این نهاد تاکید کرد در انتظار نظرات و دستورالعمل‌های کمیته بین المللی المپیک و آماده است تا از تیم آمریکا حمایت و با جامعه بین الملل همکاری کند.

کمیته المپیک کانادا روز یکشنبه به تعویق انداختن رقابت‌های المپیک تا سال ۲۰۲۱ را خواستار شد و به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد ورزشکاران خود را به توکیو اعزام نخواهد کرد. استرالیا و سوئیس نیز تصمیم مشابهی گرفتند.

فشار‌های اخیر اعمال شده از سوی نهاد‌های دیگر از جمله فدراسیون بین المللی دو و میدانی کمیته بین المللی المپیک را وادار کرد نخستین بار چهار هفته را برای تصمیم گیری در این زمینه در نظر بگیرد.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها