استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است

استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 09:26

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت سیاست ضد ایرانی رژیم ترامپ اکنون به مرحله تروریسم در حوزه پزشکی و درمانی رسیده است و تلاش های ایران برای مهار ویروس کرونا را مشکل کرده است.

العالم-آمریکا

"دیوید یعقوبیان" روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود کاخ سفید سیاست تنبیه دسته جمعی برای ایران را در دوران بحران کرونا شدت بخشیده است که اوج انحطاط اخلاقی و سیاسی آمریکاست.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش تحریم های ضد ایرانی گفت: هیچ کدام از چالش‌هایی که من یا همکارانم در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به دلیل شیوع کووید-19 با آن سر و کار داریم به اندازه مشکلات بسیار بزرگی که این روزها شهروندان ایرانی با آن روبرو هستند، نیست. مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا و طرح "فشار حداکثری" بسیار پیچیده شده‌اند.

شرارت رژیم ترامپ

یعقوبیان رژیم ترامپ را به تروریسم اقتصادی و پزشکی علیه ایران متهم کرد و ادامه داد: تروریسم اقتصادی و پزشکی که به عنوان مجازات دسته جمعی علیه ایرانیان در این زمان همه‌گیری کرونا اعمال می شود، گواهی تازه بر انحطاط و پستی رژیم ترامپ است.

وی تصریح کرد: سیاست های ترامپ، شرارت سیاست خارجی آمریکا را به سطحی بی سابقه در تاریخ آن رسانده است و بدترین چهره را از دولت و امپراتوری ایالات متحده در جهان به نمایش گذاشته است.

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو اظهار کرد: در مخالفت و مقاومت در برابر این جنون امپریالیستی، من و همکارانم در مرکز مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا با همه ایرانیان و همکارانم در ایران ابراز همدردی می‌کنیم و در این نوروز پیام عشق و همبستگی خود را برای آنها می فرستیم.

چالش‌های تدریس در دوران کرونا

در ادامه ایرنا از این استاد دانشگاه درباره وضعیت دانشگاه های کالیفرنیا پرسید و اینکه وی چگونه با مشکلات ادامه تدریس از خانه روبرو شده است؟

دکتر یعقوبیان پاسخ داد: انتقال از تدریس در کلاس به کنج انزوا در خانه و انجام تدریس آنلاین بسیار دشوار و پر دست انداز بوده است، به این معنا که برنامه‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه و دولت ایالتی کالیفرنیا به طور مرتب تغییر می‌کند و تقریبا در طول دو هفته گذشته روزانه تغییر داشته است.

وی ادامه داد: اکنون بنا به آخرین دستور العمل، دانشگاه به طور نامحدود تعطیل شده است. البته با توجه به تهدید ویروس کرونا این تغییرات قابل درک است.

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو اظهار کرد: اکنون کل نظام دانشگاهی ایالتی کالیفرنیا که از 23 دانشگاه تشکیل شده است، برای مدت بهار و احتمالا تابستان به حالت آموزش آنلاین منتقل شده است. بر این اساس، بیشتر جلسات اداری دانشگاه به صورت مجازی تشکیل می شود تا مسئولان و استادان در مورد چگونگی ادامه کار به صورت تدریس صد در صد آنلاین صحبت کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که خوشبختانه فناوری برای فعال کردن آموزش آنلاین در اکثر موارد موجود است اما مدیریت انتقال سریع کل فعالیت‌های دانشگاهی به فضای مجازی در سطح محلی، ایالتی، ملی و جهانی، دو چالش به وجود آورده است.

این استاد دانشگاه افزود: نخست اینکه، ضرورت یادگیری حجم بالایی از اطلاعات مربوط به تدوین برنامه ها و آموزش آنلاین در کوتاه مدت بر کیفیت تدریس تاثیر مثبتی نخواهد داشت. دوم اینکه رشد تصاعدی در استفاده همزمان جهانی از برنامه هایی چون زوم و اسکایپ، اینترنت و سرعت آن را مختل خواهد کرد.

یعقوبیان ادامه داد: گذشته از مسائل فنی، این واقعیت نیز وجود دارد که دانشجویان و دانش آموزان هم اکنون خودشان با چالش‌های جدیدی روبرو هستند. از جمله تنظیم برنامه شغلی آنها برای کلاس آنلاین (البته اگر به اندازه کافی خوش شانس باشند که هنوز هم شغلی داشته باشند) یا مراقبت از کودکانشان که مدرسه نمی روند. بر این اساس، من و همکارانم در تلاش هستیم تا با استفاده از حداقل گزینه‌ها در کوتاه مدت کار را ساده سازی کنیم و با ایمیل و ویدئوکنفرانس کار تدریس را فعلا پیش ببریم.

وی اضافه کرد: اینکه با این فناوری می توانیم به صورت مجازی ملاقات کنیم تا چالش ها را به طور جمعی (و همچنین به طور جداگانه با دانشجویانمان) مورد بحث قرار دهیم، احساس انزوا و تنهایی را از من می گیرد. من به همکاران و دانشجویان آنها در ایران می اندیشم که با شجاعت با این چالش ها و استرس‌های بی سابقه رودررو شده و در برابر قلدرمابی آمریکا سر خم نمی آورند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها