کره جنوبی خواستار لغو سفرهای خارجی اتباعش شد

کره جنوبی خواستار لغو سفرهای خارجی اتباعش شد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 11:53

با گسترش سریع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان بخصوص در کشورهای اروپایی و آمریکا، کره جنوبی از اتباع خود خواست سفرهای خارجی را لغو کنند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری بونهاپ، «هشدار مسافرتی به شهروندان کره جنوبی از امروز اجرا می شود» و مردم باید تا حد امکان از سفر خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.

گزارش می افزاید، سفر به بیشتر کشورهای جهان به دلیل شیوع کرونا نباید صورت گیرد و اتباع کره جنوبی مقیم کشورهای دیگر باید همه تدابیر احتیاطی لازم را بکار گیرند تا به این ویروس مبتلا نشوند.

کره جنوبی اعلام کرده این توصیه ویژه مسافرتی یک ماه اعتبار دارد و پس از آن هر تحولی رخ دهد بر اساس آن بار دیگر درباره سفرهای شهروندان این کشور تصمیم گیری خواهد شد.

افزون بر این، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف برای سفر با مشکلات زیادی روبرو هستند شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی پروازهای خود را متوقف کردند شهروندان کره جنوبی هم در این دوره سخت به راحتی قادر به سفر نخواهند بود.

کره جنوبی از شدت و سرعت سرایت ویروس در اروپا و آمریکا و مبتلا شدن صدها هزار نفر در نقاط مختلف دنیا ابراز نگرانی کرده است این کشور که خود از اصلی ترین مناطق شیوع ویروس کرونا محسوب می شود، با اقداماتی مانند قرنطینه، قفل کردن مناطق اصلی شیوع، بستن برخی از مکان های تجمع و شناسایی سریع مبتلایان موفق شده است شمار بیماران را در روزهای اخیر کاهش دهد.

در کره جنوبی هم شمار مبتلایان از مرز ۹ هزار نفر عبور کرده و ۱۲۰ نفر هم تا کنون جانشان را از دست داده اند.

این کشور همچنین به ۱۲ نفر از خدمه یکی از پروازهای ناوگان آسیانا ایرلاین دومین ناوگان هواپیمایی خود اعلام کرده است باید به دلیل ارتباط با مهماندارانی که مبتلا به کرونا شده اند، خود را قرنطینه کنند این افراد در یک پرواز از نیویورک به کره جنوبی مبتلا شده اند.

کره جنوبی از همه مسافران کشورهای اروپایی که وارد این کشور شوند تست کرونا می گیرد و از آنها می خواهد برای ۲ هفته قرنطینه شوند کارشناسان می گویند مسافران ورودی از آمریکا هم باید شامل این مقررات شوند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها