حزب آبی‌ سفید از احتمال برگزاری چهارمین دور انتخابات در سرزمین های اشغالی خبر داد

حزب آبی‌ سفید از احتمال برگزاری چهارمین دور انتخابات در سرزمین های اشغالی خبر داد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 12:30

مقامات حزب ائتلافی «آبی‌ سفید» رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم به جای تشکیل کابینه وحدت احتمالا به برگزاری انتخابات چهارم نزدیک تر است.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش امروز (سه شنبه) تارنمای شبکه خبری «آروتز شوع»، مقامات این حزب به شبکه خبری «کان» گفتند که مذاکرات بین حزب «لیکود» و آبی‌ سفید در این مرحله تجدید نخواهد شد، به رغم اینکه «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در حال فعالیت است و کمیته های نظارتی تشکیل شده اند.

اوایل این هفته «بنی گانتس» رهبر حزب آبی‌سفید گفت که حزب متبوعش تشکیل کابینه وحدت با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را غیرمحتمل نمی داند.

اعضای حزب آبی‌سفید همانند دیگر احزاب با کابینه وحدت مخالفت کرده اند، به ویژه کابینه ای که نتانیاهو را بار دیگر در پست نخست وزیر باقی نگه دارد.

با این حال نتانیاهو رهبر حزب لیکود مدعی شده که توافقنامه آماده امضا است و احزاب بر سر بیشتر مسائل توافق کرده اند.

اما گانتس شنبه شب ادعای نتانیاهو به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌ خود مبنی بر تشکیل کابینه ائتلافی را رد کرد و آن را دروغ خواند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی روز 12 اسفند (2 مارس) در دور سوم خود در طول کمتر از یک سال برگزار شد. گانتس توانست حمایت 61 کرسی را برای تشکیل کابینه جلب کند اما اختلافات میان نمایندگان حامی گانتس در خصوص ورود به ائتلافی با حضور اعراب مانع اقدامات حزب آبی‌سفید برای تشکیل کابینه شد که پس از آن بمنظور تشکیل کابینه اضطراری برای مقابله با کرونا برای ائتلاف با لیکود وارد مذاکره شد.

تحولات به گونه ای رقم خورده است که مذاکرات به هر شکلی میان احزاب در سرزمینهای اشغالی با بن بست روبرو می شود و احتمال برگزاری انتخابات چهارم پارلمانی را تقویت می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها