نظرسنجی شبکه خبری آمریکایی سی.بی.اس نیوز/ بیشتر آمریکایی ها از روند مقابله با کرونا در کشورشان راضی نیستند/ هشدار نسبت به مرگ و میر ۷.۵ میلیون آمریکایی

نظرسنجی شبکه خبری آمریکایی سی.بی.اس نیوز/ بیشتر آمریکایی ها از روند مقابله با کرونا در کشورشان راضی نیستند/ هشدار نسبت به مرگ و میر ۷.۵ میلیون آمریکایی
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 14:33

نتیجه تازه ترین نظرسنجی ها حاکی است بیشتر آمریکایی ها از عملکرد دولت دونالد ترامپ در زمینه مقابله با کرونا در کشورشان رضایت ندارند.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» روز چهارشنبه درباره این نظرسنجی که توسط همین شبکه به عمل آمده گزارش داد: ۵۷ درصد آمریکایی ها بر این باورند که تلاش های دولت ترامپ برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور تاثیر چندانی نداشته است و بیم آن می رود که مقابله با این ویروس ماه ها در آمریکا طول بکشد.

نتایج این نظرسنجی که ۲۴ مارس (۵ فروردین ۱۳۹۹) انتشار یافت نشان می هد که ۵۷ درصد آمریکایی ها می گویند که تلاش ها برای مقابله با این ویروس درست انجام نگرفته است و تنها ۴۳درصد از پرسش شوندگان تلاش های صورت گرفته را درست دانسته اند.

ازدیگر نتایج این نظرسنجی، ۷۲ درصد افکار عمومی آمریکا بر این باوراست که کنترل این ویروس در آمریکا ماه ها به طول خواهد انجامید.

این نظرسنجی ۲۱تا۲۳ ماه مارس (۲- ۴ فروردین ۱۳۹۹) از دوهزار و ۱۹۰ آمریکایی و با خطای ۲.۳ درصد توسط شبکه سی.بی.اس نیوز صورت گرفته است.

این نظرسنجی که بر طولانی بودن روند مقابله با این ویروس در آمریکا صحه گذارده درحالی است که دونالد ترامپ علی رغم هشدار کارشناسان و ناظران مبنی بر قرنطینه شدن آمریکایی ها با آن مخالفت کرده است.

ترامپ شب گذشته ۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ تاکید کرد که من دوست دارم آمریکا را تا ۱۵ آوریل (۲۴ فروردین) باز نگهدارم.

هشدار نسبت به مرگ و میر ۷.۵ میلیون آمریکایی

درحالی دونالد ترامپ به باز نگاه داشتن مراکز کسب و کار در آمریکا تاکید دارد که کارشناسان نسبت به عدم قرنطینه نکردن افراد در آمریکا هشدار می دهند.

دکتر «امیلی پورتر» (Emily Porter) پزشک بخش فوریت های درمانی در آمریکا با محاسبه ای از داده های مرکز کنترل و پیشگیری درمانی آمریکا موسوم به CDC نشان داد که از جمعیت ۳۳۱ میلیون نفری آمریکا، تحت شرایط کنونی ۱۵۰ میلیون آمریکایی به این ویروس آلوده خواهند شد که در نهایت حدود ۷.۵ میلیون نفر به مراقبت های ویژه تنفسی نیازمند خواهند داشت.

این پزشک آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: برای درمان این شمار از افراد بیمار در خوش بینانه ترین وضعیت فقط ۱۵۰ هزار دستگاه تنفسی «ونتیلاتور» (ventilator) می تواند در سراسر آمریکا موجود باشد، و این بدان معناست که از هر ۵۰ نفر مبتلای حاد، تنها یک نفر به آن دستگاه دسترسی دارد و ۴۹ نفر دیگر جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، در آمریکا تا کنون ۵۴ هزار و ۸۶۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۷۸۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

پربیننده ترین خبرها